وزیرامور مهاجرین: اکنون موضوع مهم حکومت رسیدگی به بیجاشدگان داخلی ا ست

anwari_morr
شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۳ - ۱۳:۲۱
وزیرامور مهاجرین:  اکنون موضوع مهم حکومت رسیدگی به بیجاشدگان داخلی ا ست

 

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان به روز پنجشنبه ( اول حوت) سال روان در ورکشاپ " تدوین پلان عمل تطبیقی ولایتی مطابق پالیسی ملی بیجاشدگان" در کابل اشتراک و ابراز داشت که موضوع مهاجرت و بیجاشدگان داخلی قبل از حکومت وحدت ملی یک امر فراموش شده بود اما در دوران حکومت وحدت ملی این موضوع از اولویت های اساسی حکومت است.

وی در ادامه‌ی صحبت هایش مهاجرت را یک معضل جهانی عنوان و از " پالیسی ملی بیجاشدگان داخلی " به عنوان یک سند مهم و جامع برای حل بحران مهاجرت یاد کرد. آقای بلخی در این رابطه گفت: " جنگ چهل ساله در افغانستان به مردم آسیب های فراوان رسانیده است، بیجاشدگان نیز زاده‌ی همین جنگ ها است، اکنون موضوع مهم رسیدگی به بیجاشدگان است."

آقای بلخی با ارایه گزارشات از کارکردهای وزارت امور مهاجرین برای رسیدگی بیجاشدگان و عودت کنندگان، پیرامون پالیسی ملی بیجاشدگان گفت که در دوران حکومت وحدت ملی توجه بیشر به این پالیسی و موضوع مهاجرت، بیجاشدگان و عودت کنندگان صورت گرفته که بخش زیادی از بودجه دولت انجام شده است.

بر بنیاد یافته های وزارت امور مهاجرین، در سال 2019 میلادی دست کم 736 هزار نفر که حدود 100 هزار خانواده می شود، از محلات اصلی شان در سراسر افغانستان بیجا شده است و از این میان 443 هزار نفر که حدود 63 هزار خانواده می شود با رهبری وزارت امور مهاجرین به محلات اصلی شان برگشت نموده اند.  

در این ورکشاپ که به منظور تدوین پلان عمل تطبیقی ولایتی مطابق پالیسی ملی بیجاشدگان در کابل برگزار شده بود، معاون والی کابل در امور اجتماعی نیز حضور داشت.

پلان تطبیقی پالیسی ملی بیجاشدگان تا کنون در 10 ولایت کشور ایجاد و تطبیق شده و قرار است در ولایت کابل نیز عملی شود.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر