سمینار علمی و تخصصی استراتژیک برای همکاران مقام وزارت امور مهاجرین به پایان رسید

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۷/۲ - ۸:۵۶
سمینار علمی و تخصصی استراتژیک برای همکاران مقام وزارت امور مهاجرین به پایان رسید

سمینار شش روزه علمی و تخصصی استراتژیک برای همکاران مقام وزارت امور مهاجرین و عودت ‌کنندگان در شهر دوبی راه اندازی گردید.

به سلسله‌ی همکاری‌های سازنده‌ی جمهوری فدرال آلمان سمینار علمی و تخصصی استراتژیک برای همکاران مقام وزارت امور مهاجرین و عودت ‌کنندگان در ابن بطوطه_دوبی دایر گردید.

همکاری و حمایت برنامه‌های آلمان به وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان که توسط نهاد همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) هماهنگ می‌گردد در سه عرصه راه‌اندازی می‌شود. مرحله‌ی نخست را تقویت ظرفیت کارکنان وزارت از مفاهیم تیوریک و آموزه‌های مربوط به مهاجرین، پناهندگان و بیجاشدگان، مرحله دوم را ایجاد ابزارهای استراتژیک برای بهبود خدمات وزارت و مرحله‌ی سوم را هماهنگ‌سازی ابزارهای استراتژیک با برنامه‌های عملیاتی وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان شکل می‌دهد. در این برنامه روی مسائل زیر کار صورت گرفت: حمایت از بورد مشاورین مقام وزارت؛ در این عرصه روی تحلیل حقوقی و تحلیل اجتماعی، شگرد های پژوهش و سفارش در زمینه های حقوقی و روابط عامه کار صورت گرفت. در این برنامه ساحات کلیدی ستراتیژیک در پیوند به مشوره دهی امور حقوقی و اجتماعی مشخص شد و اهداف راهبردی آن شکل گرفت. همچنان در این برنامه روی میکانیزم ستراتیژیک ریاست دفتر مقام وزارت کار صورت گرفت؛ این میکانیزم ماموریت، اهداف کلی و اهداف راهبردی ریاست دفتر مقام وزارت را تشخیص و تثبیت نمود. بر بنیاد این میکانیزم نقش هماهنگ کننده، حمایت کننده و نظارت کننده ریاست دفتر مقام وزارت برجسته گردید، این میکانیزم طرح ها و سفارشات را برای اصلاحات و بهبود برنامه های مقام رهبری با تمام ساختار های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان شناسایی و بگونه یروشمند عیار گردانید. در روز سوم این برنامه روی میکانیزم ستراتیژیک، ابزار و پالیسی های ریاست تفتیش داخلی کار صورت گرفت؛ در این میکانیزم تلاش صورت گرفت تا ساحات کلیدی ریاست تفتیش بگونه واضح شناسایی شده و به اهداف راهبردی مبدل گردد. بر بنیاد هر هدف راهبردی بازده¬های قابل ملاحظه و فعالیت های ناشی از آن مطرح گردید. این میکانیزم ماموریت و هدف نهایی ریاست تفتیش را در هماهنگی با دفتر مقام وزارت، بورد مشاورین و دبیر خانه مقام وزارت تحت رهبری جلالتمآب وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان سازگار نمود. در بخش نهایی این برنامه ستراتیژیک و آموزشی روی نقش دبیر خانه مقام وزارت کار صورت گرفت؛ در نتیجه بحث های سازنده و استفاده از تجارب بین المللی میکانیزم اجرایی برای نقش دبیر خانه به هدف حمایت بهتر مقام وزارت شکل گرفت این میکانیزم دبیر خانه مقام وزارت را به یک نهاد فعال و حامی رهبری وزارت معرفی نمود. بر بنیاد این میکانیزم دبیر خانه مقام وزارت زنجیره وصل ریاست دفتر مقام وزارت، بورد مشاورین، ریاست تفتیش داخلی تحت رهبری مقام وزارت با تمام ساختار های مرکزی و ولایتی وزارت تشخیص گردید. بر بنیاد این میکانیزم نیازمندی های دبیر خانه شناسایی و برنامه های بهبود هماهنگی مدیریتی و رهبری تنظیم گردید. این برنامه همراه با برخی برنامه های فرهنگی و اجتماعی راه اندازی گردید.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر