سفیر ترکیه درکابل: ازجامعه جهانی تقاضا می نمایم که با مردم افغانستان، مساعدت بشری نمایند

anwari_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۹/۱۶ - ۲۱:۱۵
45
 
مطلب فوق را جیهادارکنیایی سفیرترکیه در برنامه توزیع مساعدت،امروز۱۶ قوس،درولسوالی بگرامی بیان کرد.
مساعدت مذکور ازطرف موسسه آفاد ترکیه در هماهنگی با ریاست امور مهاجرین کابل، برای بیش از یکهزار خانواده مستحق درولسوالی بگرامی ولایت کابل، درنظر گرفته شده بود.
قبل از آغاز توزیع مساعدت، محترم جهاد ارکینایی، سفیر ترکیه صحبت نموده ضمن یاد آوری از مساعدتهای اخیر آن کشور درولایات پکتیا وکابل گفت که با انجام توزیع امروز، مجموع این مساعدتها، به ۲۴ هزار بسته میرسد و این کمکها همچنان ادامه خواهد یافت.
وی ازجامعه جهانی تقاضا نمود که در شرایط فعلی که افغانها به مشکل مواجه اند، باایشان مساعدت بشری نمایند.
موصوف از هیات رهبری وزارت امور مهاجرین که شرایط و زمینه توزیع مساعدت را به نیازمندان مساعد نموده اند قدر دانی نموده واز ادامه کمکهای کشورش اطمینان داد.
همچنان محترم محمد ارسلاح خروتی معین مالی و اداری وزارت امور مهاجرین نیز صحبت نموده واز سفیر ترکیه، مسوولین موسسه آفات و سایر مراجع مساعدت کننده، قدر دانی نمود.
خروتی دلیل موجودیت فقر و گرسنگی درکشور را موجودیت فساد، بی عدالتی وبی برنامه گی درنظام گذشته خوانده گفت که با تغیر نظام، قانون گریزی، بی عدالتی وفساد برچیده شده و تا کنون هزاران خانواده کمک دریافت نموده اند و متاسفانه میلیونها فامیل دیگر، نیاز به کمک دارند.
وی ازجامعه جهانی تقاضای مساعدتهای بشری را نمود و علاوه کرد که سرمایه های افغانستان باید از حالت انجماد آزاد شود، تا با استفاده از آن، ازبحران بشری جلو گیری بعمل آید.
خروتی گفت که تاکنون به آن پیمانه مساعدت که جامعه جهانی، برای جلوگیری از بحران بشری درافغانستان تعهد نموده اند، مواصلت نکرده است و لازم است مساعدت که برای خانواده ها صورت میگیرد، مشکلات آنهارا رفع بتواند و امید داریم باتغیر برنامه، مشکلاتی که دراین زمینه موجود است رفع شود.
44

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر