جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان تحت ریاست رئیس اجراییه برگزار شد

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۹:۵۰
جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان تحت ریاست رئیس اجراییه برگزار شد

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی( کمیته دیرک) ایجاد کود بودجه‌ای مستقل در عرصه مهاجرت را یک ضرورت جدی دانست.

این جلسه روز سه‌شنبه ۲۲دلو سال جاری در قصر سپیدار با حضور سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان، توبی لنذر معاون فرستاده سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان و سایر مسئولان نهادهای ملی و بین المللی تدویر یافت.

وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان از جلسه ایجاد کود بودجه‌ای مستقل برای عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی با وزرات خانه‌های سکتوری گزارش ارایه کرده و افزود که دو وزارت در حال حاضر کود بودجه‌ای مستقل برای بی‌جاشدگان دارند و قرار است در وسط سال مالی به سایر وزارت خانه های کشور نیز کود بودجوی برای مهاجرین ایجاد گردد.
در ادامه، در مورد کمک‌های اضطراری برای حوادث زمستانی گزارش ارایه شد. براساس گزارش، بودجۀ رسیدگی به حوادث اضطراری، تصویب و نهایی شده است. رییس اجراییه ایجاد کود بودجه‌ای مستقل را در عرصه مهاجرت یک ضرورت جدی عنوان کرده و بر عملی‌شدن آن تأکید ورزید.
در ادامه، معاون فرستاده سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در رابطه به کارکردهای این نهاد در امر کمک رسانی به خانواده های مستحق در سال ۲۰۱۹ گزارش داده و برنامه کمک‌های بشری سال ۲۰۲۰
در جلسه ارایه کرد.
همچنان خانم کرولاین ون بیورن رئیس دفتر کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهدگان مقیم کابل، بیان کرد که یک کمیته مشترک روی تفاهمنامه سه جانبه افغانستان، عربستان و (یو ان اچ اسی آر) در رابطه به جذب کمک مالی دولت عربستان سعودی برای انکشاف وضعیت عودت کنندگان کار می نماید که پس از نهایی سازی آن اولین قسط کمک های یاد شده الی یک ماه دیگر به افغانستان انتقال خواهد یافت.
در ادامه، در مورد پلان عملیاتی برای استفاده از تعهدات مجمع جهانی پناهنده‌گان برای افغانستان گزارش ارایه شد.
دکتور عبدالله عبدالله ضمن تأکید بر دسترسی عودت‌کنندگان به صحت و معارف گفت که رسیدگی به موقع به بیجاشدگان و عودت‌کنندگان در صدر برنامه‌های کمیتۀ اضطرار و نهادهای مسوول قرار داشته باشد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر