چانه‌زنی‌ها روی تطبیق پلان عودت افغان ها از پاکستان؛ جلسه‌ی از بهر گفتگوها روی برنامه APAPPS در وزارت امور مهاجرین برگزار شد

anwari_morr
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۲ - ۱۳:۲۴
______________

نشستی به روز چهارشنبه، اول ثور 1400 خورشیدی با اشتراک وفی الله کاکر، معین امور پناهندگان، وین بیورن کرولاین، رییس کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)در افغانستان و ستیوارت سیمپسون، رییس سازمان بین امللی مهاجرت IOM)) در افغانستان به‌منظور چگونگی تطبیق برنامه عودت مهاجران افغان از پاکستان در مقر وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برگزار شد.

در نخست مسوده طرح عودت از پاکستان که از سوی وزارت امور مهاجرین تهیه گردیده بود در حضور اشتراک کنندگان ارایه و پس از آن معین امور پناهندگان از رییسان دو اداره همکار بین المللی وزارت خواست تا نظریات‌شان را پیرامون برنامه (پلان عمل افغانستان_پاکستان برای صلح و همبستگی یا APAPPS) با وی شریک بسازند.

بر بنیاد برنامه APAPPS که از سوی اداره امور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان برای تطبیق آن هدایت داده شده است، قرار است زمینه بازگشت سالانه 50 هزار مهاجر افغان از پاکستان در کشور و زمینه ارایه خدمات بشری و استقرار و ادغام پایدار عودت کنندگان در محلات زندگی شان فراهم شود.

در اخیر سه طرف مصمم شدند تا یک تیم تخنیکی از بهر چگونگی کار و تطبیق این برنامه دایر گردد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۲ - ۲۰:۱۶
Background image

چهار تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و سه موسسه به امضا رسید

به ارزش ۹ صدو ۶۰ هزار و ۷۲۳ دالر امریکایی چهار تفاهم نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات ده شانتی رضاکاره تولنه ،کمیته بين المللی نجات و مردم ضرورت مند. . .
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۲:۱۳
Background image

معین مسلکی و کفیل وزارت، با معاون و سرپرست سفارت ایران ملاقات نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای نجاری، معاون و سرپرست سفارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۲:۳۲
Background image

سرپرست وزارت، با معاون کاردار سفارت پاکستان دیدار نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وسرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای جنید وزیری، معاون کاردار سفارت پاکستان و هیات همراه باوی، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار در. . .

بازگشت به خبر