وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با سفیر جاپان روی بهبود وضعیت مهاجرین صحبت کرد

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۳ - ۹:۳۱
78

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، با میتسو جی سوزوکا سفیر جاپان در کابل دیدار و روی بهبود وضعیت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان و بازگشت متخصصان افغان از کشورهای میزبان صحبت و گفتگو کرد.

وزیر امور مهاجرین دراین نشست که دوشنبه 11 قوس سال روان در مقر وزارت صورت گرفت، از همکاری های جاپان با افغانستان بخصوص همکاری آن کشور در عرصه مهاجرت قدردانی نموده از دولت جاپان خواهان همکاري در زمینه حمایت و افزایش معلمین در مکاتب کمپ های مهاجرین در پاکستان و حمایت از بیمه صحی مهاجرین افغان در ایران گردید.

وی افزود که دولت جاپان می تواند دراین زمینه ها از طریق اداره کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مقیم ایران و پاکستان به مهاجرین افغان کمک نماید.

عالمی بلخی برنامه بازگشت متخصصان افغانستان از کشور های میزبان را که با حمایت مالی دولت جاپان صورت می‌گیرد بخاطر استفاده از ظرفیت و توانایی های مهاجرین به منظور توسعه و پیشرفت کشور موثر عنوان کرده خواهان ادامه و گسترش برنامه مذکور گردید.

سفیر جاپان ضمن خرسندی از موثریت برنامه بازگشت متخصصان گفت که مقصد ما از سیاست حمایت از بازگشت متخصصان این است که افغانستان بتواند از نیرو و توانایی مهاجرین اش در پیشرفت و بازسازی کشور شان استفاده نماید.
وی بیان کرد که مطالبات وزارت امور مهاجرین در عرصه حمایت از مکاتب و بیمه صحی مهاجرین نیاز به هماهنگی اداری در حکومت جاپان دارد و این مطالبات را با حکومت مرکزی شریک می سازد.

در همین حال سه تن متخصص بازگشت کننده که در مربوطات وزارت امور مهاجرین ایفای وظیفه می نماید، نیز در جلسه حضور داشتند و از سفارت جاپان خواست که حمایت شان را از برنامه بازگشت متخصصان افزایش دهد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر