وزیر امور مهاجرین: مهاجرین و بیجاشدگان به عنوان یک کتله انسانی، مستحق کمک اند؛ نه مسایل سیاسی

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۳/۲۱ - ۱۳:۲۹
45

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان در ملاقاتش با کرستوفر نیامندی رئیس دفتر کمیته مهاجرت ناروی(ان آر سی) در کابل بیان نمود که موسسات باید بدون در نظرداشت مسایل سیاسی به مهاجرین و بیجاشدگان کمک رسانی نماید.

این دیدار روز سه شنبه 21 جوزای سال روان در مقر وزارت امور مهاجرین صورت گرفت و در رابطه به بهبود همکاری های دو اداره و رسیدگی به بیجاشدگان وزیرستان شمالی در ولایت خوست بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به اینکه دولت افغانستان بیجاشدگان وزیرستان شمالی را به عنوان بیجاشده تعریف می کنند و موسسات خارجی به عنوان پناهجویان پاکستانی، رئیس اداره (ان آر سی) گفت: به دلیل اینکه تعریف مشخصی از بیجاشدگان وزیرستان شمالی وجود ندارد، روند کمک رسانی به خلل مواجه می شود.

وزیر امور مهاجرین در این مورد بیان نمود که یک برنامه جدید مدیریتی برای رسیدگی به بیجاشدگان وزیرستان شمالی با رهبری وزارت امور مهاجرین و همکاری اداره پناهندگان سازمان ملل متحد(یو ان اچ سی آر) تحت کار است که با تطبیق آن وضعیت بیجاشدگان وزیرستان شمالی بهبود می باید.

وی از موسسات خارجی و بین المللی می خواهد که بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی دو کشور، به بیجاشدگان وزیرستان شمالی به عنوان یک کتله عظیم از انسانهای آسیب پذیر کمک رسانی نماید.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر