موج عظیم برگشت کنندگان در کشور؛

anwari_morr
دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۱۲ - ۹:۲۰

نزدیک به صدهزار تن طی یک ماه گذشته از ایران و پاکستان به کشور بازگشته‌اند

طی یک ماه گذشته ( 1 الی 30 میزان) دست‌کم 96 هزار و 835  تن به گونه جبری  و داوطلبانه از کشورهای ایران و پاکستان به کشور عودت کرده اند که 52 هزار و 526 تن بصورت آزادانه یا داوطلب و 44 هزار و 149 تن به گونه جبری وارد خاک کشور شده اند. از این رقم 96 تن دارای مدرک پناهندگی می‌باشند.

بر بنیاد گزارش‌های نمایندگی‌های وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان در مرزها 95 هزار 700  تن  از سرحدات افغانستان و ایران ( اسلام  قلعه و میلک) وارد کشور  شده اند که از این میان 58 هزار و 223  تن  از اسلام قلعه هرات و 34 هزار و 600 تن از مرز میلک واقع در نیمروز به کشور بازگشته اند. با این حال، 51 هزار و 776 تن آنان را عودت کنندگان داوطلب و 43 هزار و 764 تن دیگر آنان را برگشت داده شدگان اجباری تشکیل می دهند.

افزون بر این، 1135 تن از سپین بولدک، مرز میان افغانستان و پاکستان وارد خاک کشور شده اند که  از این رقم  385 تن آنان به گونه اجباری و  750 تن دیگر آنان به شکل داوطلبانه وارد کشور شده اند.

در همین حال، سازمان بین المللی مهاجرت و پروگرام غذایی جهان با هماهنگی اداره امورمهاجرین ولایت نیمروز، برای 3 هزار و 49 عودت کننده در مرز میلک مساعدت‌های غذایی و نقدی کرده است.

میزان برگشت مهاجران افغان در مقایسه به ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. چنانکه در ماه گذشته شمار کل عودت کنندگان افغان از ایران به 81 هزار و 566 تن رسیده بود.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر