رییس اجراییه:ایجاد کود بودجه‌ای مستقل در عرصه مهاجرت یک ضرورت جدی است

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۳:۲۰
رییس اجراییه:ایجاد کود بودجه‌ای مستقل در عرصه مهاجرت یک ضرورت جدی است

جلسۀ کمیته اجرایی بیجاشدگان و عودت‌کننده‌گان، امروز سه‌شنبه (۲۲ دلو، ۱۳۹۸) تحت ریاست دوکتور عبدالله عبدالله رئیس اجراییه ج.ا.ا در قصر سپیدار تدویر یافت. نخست، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان از جلسه ایجاد کود بودجه‌ای مستقل برای عودت کننده‌گان و بی‌جاشدگان با وزرات خانه‌های سکتوری گزارش ارایه کرده و افزود که دو وزارت در حال حاضر کود بودجه‌ای مستقل برای بی‌جاشده‌گان دارند. در ادامه، در مورد کمک‌های اضطراری برای حوادث زمستانی گزارش ارایه شد. براساس گزارش، بودجۀ رسیده‌گی به حوادث اضطراری، تصویب و نهایی شده است.

رییس اجراییه ایجاد کود بودجه‌ای مستقل را در عرصه مهاجرت، یک ضرورت جدی عنوان کرده و بر عملی‌شدن آن تأکید ورزید. در ادامه، دفتر هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان یا یونما در رابطه با بررسی و ارایه پلان کمک‌های بشری در سال ۲۰۲۰ گزارش داد. همچنان، کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهده‌گان، در رابطه با کمک مالی دولت عربستان سعودی برای انکشاف وضعیت عودت کننده‌گان و پیش‌رفت کارها در این بخش گزارش ارایه کرد.

در ادامه، در مورد پلان عملیاتی برای استفاده از تعهدات مجمع جهانی پناهنده‌گان برای افغانستان گزارش ارایه شد. دکتور عبدالله عبدالله ضمن تأکید بر دست‌رسی عودت‌کننده‌گان به صحت و معارف گفت که رسیده‌گی به موقع به بیجاشده‌گان و عودت‌کننده‌گان در صدر برنامه‌های کمیتۀ اضطرار و نهادهای مسوول قرار داشته باشد.

(برگرفته شده از منابع خبری ریاست محترم اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان)

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۲ - ۲۰:۱۶
Background image

چهار تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و سه موسسه به امضا رسید

به ارزش ۹ صدو ۶۰ هزار و ۷۲۳ دالر امریکایی چهار تفاهم نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات ده شانتی رضاکاره تولنه ،کمیته بين المللی نجات و مردم ضرورت مند. . .
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۲:۱۳
Background image

معین مسلکی و کفیل وزارت، با معاون و سرپرست سفارت ایران ملاقات نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای نجاری، معاون و سرپرست سفارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۲:۳۲
Background image

سرپرست وزارت، با معاون کاردار سفارت پاکستان دیدار نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وسرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای جنید وزیری، معاون کاردار سفارت پاکستان و هیات همراه باوی، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار در. . .

بازگشت به خبر