شهروندان، شورا های اجتماعی - فرهنگی و شورای علمای بامیان از فعالیت های وزیر امور مهاجرین قدردانی نمودند

sadam_morr
پنجشنبه ۱۳۹۸/۹/۷ - ۹:۵۷
12544

تعدادی از شهروندان بامیان اعم از فرهنگیان، موسفیدان، شورا های اجتماعی و مردمی و شورای علما، روز چهارشنبه 6 قوس سال روان طی جلسات جداگانه با وزیر امور مهاجرین ملاقات نموده و با اهدای چندین تقدیرنامه از کارکردهای ایشان قدردانی کردند.

آنان از تلاش های وزارت امور مهاجرین در عرصه فراهم سازی زمینه تعلیم برای اطفال مهاجرین بدون مدرک مقیم ایران، جلوگیری از آزار و اذیت مهاجرین در پاکستان و رسیدگی به کتله عظیم از عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی و مدیریت آنان، افتتاح شهرک مهاجرین دشت قشقه ولایت بامیان و تطبیق برنامه های انکشافی در آن شهرک و شهرک مهاجرین یکه و لنگ یادآوری و قدردانی نموده، مشکلات بیجاشده ها و برگشت کنندگان ولایت بامیان را در عرصه اشتغالزایی و نیازمندی شان به آموزش های حرفه ای با وزیر امور مهاجرین در میان گذاشتند.

وزیر امور مهاجرین به دیدار کنندگان، در عرصه فراهم سازی زمینه آموزش حرفوی به بیجاشده ها و بازگشت کنندگان وعده سپرده بیان کرد که وزارت امور مهاجرین در عرصه فراهم سازی آموزش های حرفوی و تعلیم برای کودکان بیجاشده و برگشت کننده جداً تلاش می نماید. برای اینکه کودکان بیجاشده از حق تعلیم در محلات دوم زندگی شان باز نماند، وزارت یک تفاهمنامه را با اداره ثبت احوال نفوس به امضا رسانیده است که بر اساس آن هر بیجاشده میتواند از ولایتی که در آن زندگی می نماید تذکره اخذ کند.

همچنان وی پیرامون تعدیل فرمان ریاست جمهوری در ارتباط به توزیع زمین و آغاز دوباره روند توزیع زمین بر اساس فرمان جدید ریاست جمهوری معلومات داد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر