دفتر استقبالیه از عودت کننده گان، درمیدان هوایی کابل، باحضور وزیر امور مهاجرین افتتاح شد.

anwari_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۸ - ۲۰:۱۲
-

دفتر استقبالیه مشترک وزارت امور مهاجرین و IOM، از عودت کننده ها در میدان هوایی کابل، طی مراسمی به اشتراک الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور مهاجرین، افتتاح شد.
دفتر مذکور، هنگام خروج قوای امریکایی، خساره مند و از فعالیت بازمانده بود و در اثر تلاشهای ریاست حمایت حقوقی وزارت و به همکاری دفتر سازمان جهانی مهاجرت(IOM)، دوباره بازسازی، تجهیز و آماده عرضه خدمات برای عودت کننده ها شده است.
وزیر امور مهاجرین، حین افتتاح و باز دید از بخشهای دفتر مذکور، با قدر دانی از همکاری سازمان جهانی مهاجرت، در صحبت با محترم عدنان بغجتی، مسوول هماهنگی کمکهای آن سازمان گفت که با در نظر داشت وضعیت نامناسب عودت کننده ها، تقاضا داریم که مساعدت نقدی و خوراکی شما، از ناحیه کمیت و کیفیت افزایش یابد و همچنان بادر نظر داشت فواصل راه میان مرکز و ولایات، نیاز است که محلی برای بود و باش کوتاه مدت عودت کننده ها، خارج از محوطه میدان هوایی آماده شود و در این زمینه همکاری شمارا نیاز داریم.
عدنان بغجتی وعده کرد که تقاضا های مطرح شده را با مسوولین سازمان شریک می نماید.
به گفته الحاج غلام نبی داد خیل رییس حمایت حقوقی، در حال حاضر برای هر فرد عودت کننده به کمک سازمان یاد شده، مبلغ ۱۴۷ یورو، غذا و آب آشامیدنی توزیع وخدمات صحی عرضه می شود.
وی علاوه نمود که یک بخش دفتر مذکور برای کارمندان موظف وزارت و IOM و بخش دیگر برای استقبال عودت کننده ها مشخص شده است که در یک وقت، گنجایش حدود ۵۰۰ نفر عودت کننده را دارد.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر