بیش از 100 هزار نفر عودت کننده اجباری از خدمات کمیته های موظف کمیسیون  عالی در مرز ها ی کشور مستفید شده اند

anwari_morr
یکشنبه ۱۴۰۲/۸/۱۴ - ۱۳:۵۲
-

یکصد و20 هزار عودت کننده اجباری از پاکستان، به تاریخ 13 عقرب، از خدمات کمیته های موظف کمیسیون رسیده گی به وضعیت عودت کننده های اجباری، در مرز های تورخم، اسلام قلعه وسپین بولدک مستفید شده اند.

به اساس معلو مات واصله از مرز تورخم، یک هزار و 700 خانواده به ولایات مختلف انتقال، حدود 35 هزار تن ثبت و بایو متریک و 2 هزار و 100 خانواده، شامل 18 هزار و200 تن  بعد از طی مراحل اداری اسناد شان، به محلات اصلی شان برگشت نموده اند.

همچنان برای 7 هزار و 500 خانواده، سیمکارت، طور رایگان توزیع شده است و 8 هزار و 240 تن از خدمات صحی مستفید شده اند، 150 تن کودک مفقود شده، به خانواده های  شان دوباره سپرده شد ه است و 53 تن نوزاد در کمپ های موقت تولد و به آنها و مادران شان خدمات صحی عرضه شده است.

در گزارش علاوه شده است که 3 باب مسجد جهت ادای نماز در کمپ های موقت افتتاح و برای بیش از 40 هزارتن غذای طبخ شده توزیع شده است.

مسوولین کمیته های یاد شده، جهت جلب و جذب مساعدت وتسریع کمک رسانی با  سفرای ترکیه و جاپان و مسوولین 370  نهاد های مدد رسان جلسه نموده اند.

به گفته منبع سفیر ترکیه ارسال 20 هزار با ب خیمه را برای آسیب دیده گان زلزله هرات و عودت کننده گان اجباری از ایران و پاکستان در آینده نزدیک وعده سپرد.

همچنان سفیر جاپان  و مسوولین نهاد های همکار نیز مساعدت شانرا وعده داده اند.

به همین گونه درساحه مرزی سپین بولدک ولایت قندهار نیز کمیته های توظیف شده،کارحفریک حلقه چاه آب آشامیدنی را آغاز و 40 باب تشناب سیار را نصب نمودند، برای بیش از 10 هزار تن غذای طبخ شده از طرف بازرگانان و مردم محل را ترتیب و توزیع کرده اند، 307 خانواده را که شامل 2 هزار و 138 تن بودند توسط 61 عراده واسطه به ولایات مختلف انتقال داده اند.

از طریق مرز اسلام قلعه نیز 3 هزار و 144 نفر مهاجر طور جبری و داوطلبانه از ایران برگشته اند و 164 نفرآنها غرض اخذ کمک، به دفترسازمان بین المللی مهاجرت معرفی و مواد غذایی و غیر غذایی  را بدست آوردند.

کمیته تنظیم وتعلیم و مساجد در مرز مذکور با برگشت کننده ها دیدار، مشکلات انان را استماع و وضعیت  ایشان را بررسی نمودند.

مسوولان کمیته  مذکور با محمد حسن غیاثی معین وزارت صحت عامه و عضو کمیته اسکان موقت در خصوص تامین کمپ موقت و سایر تسهیلات نیز دیدار کردند.

فعالیت کمیته های یاد شده در مرزهای تورخم، سپین بولدک و اسلام قلعه همچنان جریان دارد و بر علاوه یک کمیته تخصصی متشکل از علمای حقوق برای دفاع از حقوق (مدنی، خانوادگی و خصوصی) مهاجرین افغان در کشورهای خارجی، تحت سر پرستی معاون ریاست عمومی امور تقنینی وزارت عدلیه تشکیل وتلاش دارند تا ازراه های قانونی از حقوق و اموال مهاجرین افغان در کشورهای خارجی دفاع نماید.

تویتر

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر