یک تفاهمنامه همکاری برای رسیدگی به بیش از یکصد هزار بیجاشده داخلی در غرب کشور به امضا رسید

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۱۲:۲۸
تفاهمنامه

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و موسسه احیای مجدد انصاری برای افغانستان (ARAA) یک تفاهمنامه همکاری را به منظور توزیع کمک های بهداشتی به خانواده های بیجاشده در چهار ولایت غربی کشور به امضا رساند. مهرخدا صبار سرپرست معینیت پالیسی و پلان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان روز چهارشنبه 25 ثور سال روان، حین امضای این تفاهمنامه در مقر وزارت، هدف از امضای این تفاهمنامه را سروی و تشخیص بیجاشدگان داخلی و پاسخدهی در حالات اضطرار از طریق توزیع مواد بهداشتی به آنان عنوان کرد. بر اساس این تفاهمنامه مشترک، موسسه یادشده طی یک سال جاری به 7099 خانواده در ولایت هرات، 7016 خانواده در ولایت غور، 4653 خانواده در ولایت بادغیس و 6745 خانواده در ولایت فراه که مجموعاً 153 هزار و 78 نفر را شامل می گردد، رسیدگی می نماید. در بخش دیگر این تفاهمنامه تذکر داده شده که موسسه نامبرده از قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیروی نموده، به وزارت امور مهاجرین به صورت ربعوار و در ختم فعالیت گزارش داده و از این وزارت نظارت پذیر می باشد.

تازه ترین خبر

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۸:۰
Background image

نشست مجازی( آنلاین) وزارت، با موسسه تحقیقاتی و انکشافی ابن سینا برگزارشد

نشست مجازی( آنلاین) وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با موسسه تحقیقانی و انکشافی ابن سینا برگزارشد.
هدف از برگزاری این نشست مجازی ایجاد تیم کاری جهت طرح زمینه ها ی اشتغال از طریق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۲۰:۰
Background image

سرپرست وزارت، با آمر سرحدی تورخم ملاقات نمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای بخت جمال گوهر، آمر سرحدی تورخم ریاست امور مهاجرین و عودت کننده گان ولایت ننگرهار، ملاقات کرد.
در این ملاقات. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۲۰:۰
Background image

سرپرست وزارت، با فرمانده امنیه ولایت لغمان دیدار نمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با مولوی نجیب الله بدخشی، فرمانده امنیه ولایت لغمان، در دفتر کارش دیدار نمود
در این دیدار طرفین پیرامون وضعیت. . .

بازگشت به خبر