کار شبکه آبرسانی به بیجاشدگان در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان افتتاح شد

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۴/۱۲ - ۸:۳۵
بدخشان

کار شبکه آبرسانی به بیجاشدگان که در ساحه دشت فراخ ولسوالی بهارک ولایت بدخشان زندگی می نماید، با حضور سرپرست معینیت پالیسی وپلان وزارت امور مهاجرین گشایش یافت.

این شبکه آبرسانی با هزینه 5 میلیون افغانی ساخته می شود و هزینه ساخت آن توسط اداره پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) پرداخت می گردد که بصورت مستقیم 850 خانواده و بصورت غییر مستقیم 3000 خانواده بیجاشده را تحت پوشش قرار می دهد.

مهرخدا صبار سرپرست معینیت پالیسی وپلان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان که در رأس یک هیئت به ولایت بدخشان سفر نموده است، روز سه شنبه 11 سرطان سال روان در محفل افتتاحیه این شبکه آبرسانی به حل مشکلات بیجاشدگان آن ساحه وعده سپرده از مؤسسات همکار، بخصوص اداره پناهندگان سازمان ملل متحد(UNHCR) نیز خواست که مشکلات بیجاشده های مقیم ولسوالی بهارک را در پروژه های کاری شان بگنجانند.

انجنیر داوود سلیمی مسئول بخش زون شمال شرق اداره پناهندگان سازمان ملل متحد(UNHCR) در سخنانش بیان کرد که اداره اش در رسیدگی به بیجاشدگان داخلی، در حد توان تلاش می نماید اما ارقام بلند بیجاشدگان و چند بعدی بودن مشکلات آنان، روند مدیریت را به چالش می‌کشد.

در همین حال نماینده بیجاشدگان داخلی مقیم در ساحه دشت فراخ نبود ساختمان کلینیک صحی، نبود ساختمان مکتب، نبود شبکه برق رسانی و اشتغالزایی را از مهمترین مشکلات شان عنوان کرده خواهان رسیدگی و همکاری وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در بخش های مذکور گردید.

سرپرست معینیت پالیسی وپلان وزارت امور مهاجرین در ختم برنامه مذکور با حضور در مکتب و کلینیک صحی ساحه دشت فراخ وضعیت مراکز نامبرده را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که حدود سه هزار خانواده که از ولسوالی های همجوار در اثر ناامنی آواره شده اند، اکنون در ساحه دشت فراخ ولسوالی بهارک ولایت بدخشان زندگی می نماید.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر