وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با شماری از متنفذین بامیان دیدار کرد

sadam_morr
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۱:۳۲
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با شماری از متنفذین بامیان دیدار کرد

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان امروز یکشنبه ( ۲۷ دلو) با معاون والی بامیان و شماری از متنفذین ولایت بامیان در مقر وزارت دیدار کرد.

عتیق الله عتیق، معاون والی بامیان، محمود صیغانی، ولسوال کهمرد و شماری از متنفذین که در این دیدار اشتراک ورزیده بودند چالش های فراه راه برگشت کنندگان و بیجاشدگان داخلی در این ولایت را با وزیر امور مهاجرین در میان گذاشتند.

 در همین حال آنان با اشاره بر وضعیت جنگ و نا امنی در ولسوالی های شیبر و کهمرد خواهان توزیع زمین از سوی این وزارت برای بیجا شدگان ولسوالی شیبر و کهمرد در مربوطات شهرک قشقشه شدند.

از سوی هم آنان در این دیدار از وزیر امور مهاجرین خواست تا در زمینه کسب مدرک های تحصیلی شماری از برگشت کنندگانی شدند که بصورت اجباری از کشورهای ایران و پاکستان برگشتانده شدند و نتوانستند مدرک تحصیلی شان را بگیرند.

آقای عالمی بلخی در پاسخ به خواست این متنفذیبن مبنی بر توزیع زمین برای بیجا شدگان گفت که حکم وی از بهر توزیع نزدیک به 900 نمره زمین برای برگشت کنندگان در این ولایت صادر شده است و این زمین ها پس از سپری شدن مراحل اداری برای بیجاشدگان توزیع خواهد شد.

افزون بر این وزیر امور مهاجرین از این متنفذین خواست که برای رسیدگی به مشکلات برگشت کنندگانی که نتوانستند مدرک تحصیلی شان را از پناه‌دهنده بدست بیاورند، لیستی را تهیه کرده و در دسترس وی قرار دهد تا برای رفع مشکلات آنان با وزارت معارف کشور صحبت کند.

در ادامه وزیر امور مهاجرین بر ادامه‌ی توجه و کمک هایش به بیجاشدگان و برگشت کنندگان و نیز همبستگی میان مردم در این ولایت تاکید کرد.

 

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر