وزارت مهاجرین با اداره سازمان غذایی جهان تفاهمنامه همکاری امضا کرد

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۹:۱۸
وزارت مهاجرین با اداره سازمان غذایی جهان تفاهمنامه همکاری امضا کرد

تفاهم‌نامۀ همکاری برنامه اسکوپ میان وزارت امور مهاجرین و سازمان جهانی غذا (WFP) با حضور رییس اجراییه کشور روز سه‌شنبه، 24 ثور سال روان در قصر سپیدار به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه دو اداره برای توسعه و ارزیابی های مشترک و بهبود بخشیدن دسترسی به جوامع آسیب پذیر، شناسایی بیجاشدگان، عودت‌کنندگان و پناهندگان آسیب پذیر با استفاده از ابزارهای جدید و نیرومند و ارائه کمک های مؤثر و شفاف به آنان مشترکاً همکاری می نماید.

همچنان دو اداره برای تطبیق برنامه اسکوپ که به منظور شفافیت در توزیع کمک های بشری طرح و ایجاد شده است، تلاش می ورزند.

اسکوپ برنامه توزیع کمک از طریق سیستم دیجیتالی است که شفافیت بیشتر را در توزیع کمک تامین می نماید.

رییس اجراییه در این برنامه گفت که امضای این تفاهم‌نامه تأثیر مستقیم و مثبت بر وضعیت برگشت‌کننده‌گان و بیجاشدگان دارد. آغاز این برنامه هم در راستای خدمات بشری و هم در بخش توسعه ممد واقع می‌شود.

دوکتور عبدالله عبدالله ضمن سپاس‌گزاری از ادامۀ کمک‌های سازمان غذایی جهان، به وزارت امور مهاجران هدایت داد که از این فرصت باید استفادۀ خوب برای بهبود وضعیت بیجاشدگان و برگشت کننده‌گان کند. زیرا هر دالری که کشورها برای افغانستان کمک می‌کنند، پول مالیه دهنده‌گان است و اگر حکومت افغانستان این کمک‌ها را به گونۀ شفاف به مصرف برساند، سبب دلگرمی بیشتر کمک کننده‌گان می‌شود و گامی بلند برای نابودی فساد برداشته خواهد شد.

رییس اجراییه بیان داشت که متأسفانه به دلیل تداوم جنگ و حوادث گوناگون هنوز میزان مهاجرت و بیجاشدگان و برگشت کننده‌گان در کشور بالا است و این برنامه که در سراسر جهان نتیجه مثبت داده است؛ برای افغانسان اهمیت فراوان دارد.

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین گفت که با امضای این تفاهم‌نامه وزارت مهاجرین و سازمان جهانی غذا تا سال 2022 پروگرام اسکوپ را مشترکاً به پیش می‌برند. وی افزود که از طریق این پروگرام فرصت ثبت و راجستر تمام برگشت‌ کننده‌گان و بیجاشدگان فراهم می‌شود. این کار سبب می‌شود تا هم میزان دقیق آنان مشخص شود و هم کمک‌هایی که برای شان در نظر گرفته می‌شود به گونۀ شفاف و درست برسد.

آقای زیلیتن ملیسیک رییس بخش سازمان جهانی غذا برای افغانستان در این برنامه اظهار داشت: خرسندیم که برنامۀ جدید را در افغانستان آغاز کردیم و این گامی خوبی برای ثبت و راجستر شدن مهاجران، برگشت کنندگان و بیجاشدگان است. او افزود که سازمان جهانی غذا همیشه متعهد به همکاری با حکومت افغانستان است تا بتواند برای بهبود وضعیت بشری کمک کند.
آقای ملیسیک گفت که تجربه ما از این سیستم این است که با عملی شدن آن، زمینه‌های استفادۀ سوء از بین می‌رود و شفافیت به میان می‌آید. بناً سازمان جهانی غذا تمامی ابزارهای لازم برای عملی شدن این برنامه را به وزارت امور مهاجران فراهم می‌کند و برنامۀ ارتقای ظرفیت کارمندان این وزارت را نیز روی دست دارد.

 

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۲ - ۲۰:۱۶
Background image

چهار تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و سه موسسه به امضا رسید

به ارزش ۹ صدو ۶۰ هزار و ۷۲۳ دالر امریکایی چهار تفاهم نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات ده شانتی رضاکاره تولنه ،کمیته بين المللی نجات و مردم ضرورت مند. . .
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۲:۱۳
Background image

معین مسلکی و کفیل وزارت، با معاون و سرپرست سفارت ایران ملاقات نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای نجاری، معاون و سرپرست سفارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۲:۳۲
Background image

سرپرست وزارت، با معاون کاردار سفارت پاکستان دیدار نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وسرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای جنید وزیری، معاون کاردار سفارت پاکستان و هیات همراه باوی، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار در. . .

بازگشت به خبر