معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین جهت ری زنی در مورد بهبود وضعیت مهاجرین افغان به کشور دنمارک سفر کرد

sadam_morr
شنبه ۱۳۹۸/۸/۲۵ - ۱۵:۳۷
54

داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان که در رأس یک هیئت مختلط از افغانستان به کشور دنمارک سفر نموده است، با مسئولان نهادهای مختلف آن کشور دیدار و روی بهبود وضعیت مهاجرین تبادل نظر نمود.  

هیئت  افغانستان در دیدار با مسئول پالیسی وزارت امور خارجه کشور دنمارک، ادامه کمک ها و همکاری های آن کشور بخصوص حمایت شان از تطبیق پالیسی دیاسپورا خواستار شدند.  

آقای اشتفان شوینه من رئیس پالیسی وزارت خارجه دنمارک از خواست هیئت افغانستان مبنی بر حمایت دیاسپورا استقبال نموده ابراز داشتند که دراین زمینه آماده هر گونه همکار می باشند و دنمارک همواره حامی دولت و ملت افغانستان بوده و از دستاوردهای 18 سال اخیر افغانستان حمایت خواهد کرد. 

در ادامه هیئت افغانستان جلسه دیگری در شهر کپنهاگ با مسئولان موسسه DRC داشت و روی ادامه و افزایش سطح همکاریها صحبت نمودند. 

داکتر عالمه معین امور پناهندگان ضمن ابراز سپاس از همکاری این موسسه در برگزاری کنفرانس دیاسپورای افغانی در اروپا از جانب DRC خواستند که در کنار برنامه آموزش فن و حرفه که موسسه DRC  به مهاجرین سورایی دارد، یک برنامه مشابه آن به مهاجرین افغان نیز تحت رهبری حکومت افغانستان برگزار نماید تا از تجربیات اداره DRC در زمینه استفاده بهینه صورت گیرد. 

پیتر کلانسو رئیس برنامه های موسسه DRC در این جلسه به معین امور پناهندگان وعده همکاری همه جانبه داد. 

در همین حال معین امور پناهندگان و هیئت همراهش با مسئولان اداره GIZ در شهر کپنهاگ دیدار و روی ادامه همکاری مشترک نهاد نامبرده با حکومت افغانستان صحبت کرد. وی از GIZ خواست تا برای تکمیل پالیسی دیاسپورا و ایجاد زمینه های تطبیقی آن افغانستان را بیشتر کمک نماید. 

در مقابل  رهبری GIZ تعهد نمودند که از خواست های حکومت افغانستان کاملاً حمایت کرده اظهار داشتند که آنان آماده اند تا زمینه دسترسی افغانستان به تجارب کشورهای منطقه بخصوص هند را در استفاده از دیاسپورا برای افغانستان فراهم خواهند ساخت. 

همچنان مسئولین این موسسه گفتند که وزارت امور مهاجرین را در زمینه تطبیق تعهدات افغانستان نسبت به پیمان بین المللی مهاجرت (Goble Migration Compact ) همکاری خواهند نمود.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر