سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان با سفیر ناروی در کابل دیدار کرد.

sadam_morr
پنجشنبه ۱۳۹۹/۸/۱ - ۸:۴۱
_
 
نورالرحمن اخلاقی سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور مهاجرین وعودت کننده‌گان با اولی اندریس لندمن، سفیر ناروی در کابل دیدار کرد.
در این نشست در رابطه به وضعیت مهاجران افغان در آن کشور، هماهنگی بیشتر به منظور مدیریت وضعیت مهاجران و تاثیرگزاری روند صلح روی مهاجرت افغان‌ها بحث و گفتگو نمودند.
سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، از میزبانی و رسیده‌گی به مهاجرین که در کشور ناروی زیست دارند اظهار سپاس و امتنان نموده در ادامه از بازنگری تفاهم‌نامه مشترک با ناروی روی مدیریت مهاجران توسط دولت افغانستان، خواهان بلند رفتن سطح هماهنگی‌ها میان دو جانب روی مدیریت مهاجران شد.
آقای اخلاقی از کشور ناروی خواست که به موضوع حقوق بشری مهاجران و وضعیت امنیتی کشور در موقع بررسی درخواست پناهنده‌گی افغان‌ها توجه داشته باشد. وی پیش بینی‌ها و آماده‌گی‌های اداراه‌اش را در صورت تحقق و عدم تحقق صلح در کشور اعلام نموده افزود: " تحقق صلح می‌تواند یک آینده خوب را برای مهاجران و بیجاشده‌های داخلی کشور رقم بزند، عدم تحقق صلح و عدم رسیده‌گی مطلوب به بازگشت کننده‌گان می‌تواند یک بحران دیگر مهاجرت افغان‌ها به سوی اروپا را خلق کند که نیاز به توجه جدی جامعه جهانی را دارد."
در همین‌حال سفیر ناروی در کشور خبر داد که این کشور تعهدات‌اش را به عنوان یکی از کشورهای حامی افغانستان در نشست جنوا اعلام خواهد کرد و همچنان برای تحقق صلح در افغانستان تلاش می‌کند. وی یادآور شد که دولت ناروی در زمینه ارایه خدمات به بازگشت کننده‌گان افغان متعهد است.
این نشست در حالی‌ صورت گرفت که در حدود ۱۶هزار افغان در آن کشور مهاجر است.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر