سرپرست و نامزدوزیر وزارت امور مهاجرین وعودت‌کننده‌گان، پیرامون وضعیت مهاجران افغان و بی‌جاشده‌های داخلی به مجلس سنا معلومات ارایه نمود

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۱۳ - ۱۸:۵۴
_____________

نورالرحمن اخلاقی سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان در نشست عمومی مجلس سنای شورای ملی حضور یافته و پیرامون وضعیت بی‌جاشده‌گان داخلی و سایر بخش‌‌های کاری این وزارت پاسخ ارایه نمود.

 در این نشست سناتوران پرسش‌های را مبنی بر رسیده‌گی به وضعیت زنده‌گی بی‌جاشده‌گان داخلی و وضعیت مهاجرین و چگونگی برخورد کشورهای میزبان با مهاجران و اعمار شهرک‌های مهاجرین با سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان مطرح نمودند.

آقای اخلاقی در ادامه سخنرانی‌اش افزود:"از مجموع شش‌ونیم میلیون مهاجر افغانستان، هشتاد فیصد آن در پاکستان و ایران و متباقی در هفتاد کشور دیگر به سر می‌برند و در نشستی با مقامات پاکستانی تأکید شده است تا برنامه توزیع مدارک اقامتی برای مهاجرین را از سر گیرند که از سوی آنان تعهد هم‌کاری داده شد و نیز روند توزیع شناس‌نامه و گذرنامه برای مهاجرین فاقد اسناد در ایران آغاز شده و تلاش می‌شود که این روند تسریع یابد.

 اما محدودیت مسافرت از طریق خطوط هوایی، عدم توزیع جواز راننده‌گی و ثبت نشدن دارایی‌های مهاجران از مشکلاتی اند که برای رفع آن تلاش‌ها ‌جریان دارد."

وی افزود: "تفاهم‌نامه‌های که با ممالک اروپایی وجود دارد در آن پافشاری شده که از اخراج اجباری مهاجران جلوگیری و برگشت آنان داوطلبانه صورت گیرد و از سوی دیگر مهاجران افغان در کشورهای ترانزیتی همچون هند، ترکیه و یونان نیز با مشکلات روبرو می‌‌باشند که از مجاری دیپلوماتیک در حل آن اقداماتی روی‌دست گرفته شده است."

سرپرست وزارت امور مهاجرین گفت: "نقش این وزارت پالیسی‌ساز، نظارتی و همآهنگ‌کننده بوده و در هم‌کاری نزدیک با موسسات امدادرسان بیرونی برای کمک‌رسانی به بی‌جاشده‌های داخلی کار می‌نماید." ایشان اضافه ساخت که" به اساس آمار موجود در سه سال گذشته نزدیک به پنجصد هزار بی‌جاشده داخلی وجود داشته که عده‌ی آن دوباره در خانه‌ های‌شان مسکن گزین شده‌اند و از جمله ۷۲۵۰ فامیل که اخیراً از اثر جنگ‌ها در ولایت هلمند بی‌جاشده به ۱۶۰۰ آن کمک‌ تدارک شده ۲۰۰۰ دیگر آن تحت سروی می‌باشد. علاوه بر آن برنامه دیگر این وزارت معیاری‌سازی شهرک‌های مهاجرین بوده و از ۶۲شهرک موجود ۲۵شهرک آن فعال می‌باشد. "

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر