روز جهانی پناهنده با حضور مقامات حکومت افغانستان در سفارت آمریکا تجلیل شد

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۸/۴/۱ - ۱۱:۷
از روز جهانی پناهنده در سفارت آمریکا با حضور دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، نجیب فهیم وزیر دولت در امر مبارزه با حوادث و برخی دیگر مقامات دولتی و مسئولین ادارت بین المللی روز پنجشنبه 30 جوزا تجلیل شد

از روز جهانی پناهنده در سفارت آمریکا با حضور دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، نجیب فهیم وزیر دولت در امر مبارزه با حوادث و برخی دیگر مقامات دولتی و مسئولین ادارت بین المللی روز پنجشنبه 30 جوزا تجلیل شد.

رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اشتراک دراین محفل، در صحبت‌های خود رسیدگی به امور مهاجران و بی‌جاشدگان را از مسوولیت‌های اخلاقی کشورها دانست و از آن به عنوان یکی از اولویت‌های حکومت وحدت ملی نام برده برای موثریت هرچه بیش‌تر خدمات، به هماهنگی میان حکومت و نهادها و موسسات بین‌المللی تأکید کرد.

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان نیز در صحبت‌ هایش از تمامی کشور هایی که به افغانها در سالهای سخت، پناه دادند مخصوصا ایران و پاکستان، و تمام کشورها و موسسات حمایت کننده سپاس گزاری نموده بیان داشت که با وصف اینکه تشویق به عودت داوطلبانه از اولویت‌های اساسی دولت افغانستان است ولی به خاطر رقم زیاد مهاجران و پناهندگان در کشورهای مختلف و دوام نا امنی در افغانستان، به اهداف تعیین شده نرسیده ایم. وضعیت داخلی افغانستان در شرایط حاضر مناسب عودت اجباری نمی باشد.

به گفته ایشان افغانستان در سال گذشته حضور فعال در اجلاس های بین المللی در عرصه مهاجرت داشته و برای مدیریت مؤثر مهاجرت حمایت خویش را از گلوبل کمپکت؛ در بخشهای پناهندگی و مهاجرت و همچنان از اعلامیه و برنامه عمل کنفرانس وزرای راه ابریشم (پروسه بوداپست) اعلام نموده است.
وزير امور مهاجرین افزود: درسال جاری فرمان 305 رئیس جمهور برای حمایت از عودت کنندگان، نافذ و جای گزین فرمان 104 گردید، دراین فرمان علاوه بر جزئیات دیگر سه موضوع عمده هدف قرار داده شده است:
1.ایجاد بانک زمین و شناسایی زمین مناسب برای سکونت با معیارهای 15 گانه مد نظر قرار داده شده که تاکنون سه ونیم میلیون جریب زمین شامل بانک زمین گردیده است،
2.اعمار زیر ساختهای شهرکهای محل سکونت مهاجرین عودت کننده و بیجاشدگان و اعمار خانه های قابل استطاعت برای آنان،
3.ایجاد کنسرسیوم برای شفافیت تشخیص و معرفی مستحقین، متشکل از نهادهای ملی و بین المللی ذیربط.

در این برنامه، سفیر افغانستان و رئیس اداره کمیشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان(UNHCR) نیز صحبت نمود و حمایت شان را از حکومت افغانستان، بخصوص وزرات امور مهاجرین اعلام داشتند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر