دومین جلسه تهیه پلان عودت پس ازصلح در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برگزار شد

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۱۱:۵۲
دومین جلسه تهیه پلان عودت پس ازصلح در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برگزار شد

این جلسه تحت ریاست داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان در مقر وزارت دایر گردید و روی چگونگی هماهنگی ادارات دولتی جهت تهیه پلان عودت پس از صلح بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که روز دوشنبه 24 سرطان سال روان دایر گردید، نمایندگان وزارت انرژی و آب، وزارت احیا و انکشاف دهات، وزارت زراعت و مالداری، اداره ملی احصائیه و معلومات و سایر ادارات ذیربط دولتی حضور داشتند.

معین امور پناهندگان ضمن تقاضای همکاری جدی و صادقانه ادارات، آمادگی حکومت افغانستان برای پذیرایی و ادغام برگشت کنندگان را پس از صلح مهم عنوان کرده گفت که با تحقق صلح در کشور، اکثریت مهاجرین که کشورهای همسایه به سر می برند، به وطن بر می گردند و لازم تا حکومت افغانستان آمادگی لازم را درین خصوص داشته باشد.

وی افزود که حکومت افغانستان باید روی برنامه های انکشافی برای برگشت کنندگان تمرکز و تلاش نماید تا آنان از نیازمندی به کمک های بشری بیرون شده و زمینه کار و معیشت شان را خودشان فراهم ساخته بتواند.

نمایندگان ادارات ملی کشور برنامه های شان که در جذب برگشت کنندگان، ارایه خدمات و ایجاد شغل به آنان می انجامد تشریح نموده و همکاری شان را با وزارت امور مهاجرین اعلام نمودند.

در اخیر فیصله به عمل آمد که در جلسه بعدی متن یک پلان ابتدایی آماده گردد و با اخذ نظریات ادارات مختلف به غنامندی آن پرداخته شود.

 

 

 

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر