وزیر امور مهاجرین از سفیر جدید افغانستان در ایران خواست که مهاجرین را در محور کارش قرار دهد

sadam_morr
یکشنبه ۱۳۹۸/۳/۱۹ - ۱۵:۴۶
وزیر امور مهاجرین از سفیر جدید افغانستان در ایران خواست که مهاجرین را در محور کارش قرار دهد

غفور لیوال مشاور پشین رئیس جمهور و معین سابق وزارت سرحدات و قبایل که به تازگی به حیث سفیر افغانستان در ایران تقرر حاصل نموده، در ملاقاتش با سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در مورد وضعیت مهاجرین افغان درایران صحبت نمود.

این ملاقات روز یکشنبه 19 جوزای سال روان در مقر وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان صورت گرفت.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان ضمن تبریکی مسئولیت جدید آقای لیوال، درمورد وضعیت مهاجرین افغان مقیم ایران معلومات داده از وی خواست که روابط دو کشور را طور تنظیم نماید که مهاجرین در محوریت و اولویت قرار داشته باشد.

در معلومات ایشان آمده است که با تلاش های پیگیر وزارت امور مهاجرین طی چهار سال گذشته، هزینه تمدید کارت مهاجرت افغان ها در ایران کاهش یافته اما این هزینه تا هنوز بصورت کامل از بین نرفته است. 

سفیر جدید افغانستان در ایران تعهد نمود که روابط اش را در پهلوی وزارت امور خارجه با سایر ادارات سکتوری نیز به صورت مستقیم برقرار می نماید و وزارت امور مهاجرین را در ایجاد این روابط در اولویت قرار می دهد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر