اولین محموله کمک‌ های بشری کشور چین به وزارت امور مهاجرین سپرده شد

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۱۳:۴۱
-


اولین محموله کمک های بشری کشور چین برای اسکان مجدد برگشت کننده گان و بیجاشده گان داخلی به وزارت امور مهاجرین سپرده شد.
آقای ژاو شینک سفیر چین گفت: همه ما و شما میدانیم مردم افغانستان طی سالیان متمادی خسارات زیادی را در بخش های مختلف و از اثر جنگ و حوادث طبیعی و ترک کشور متحمل شده است.
دولت چین همچنان همسایه و یک دوست خوب با افغانستان باقی خواهد ماند اولین محموله کمک های بشری که شامل وسایط نقلیه کوچک و بزرگ، خیمه و کمپل به ارزش ۴۰ میلیون ین چینی میباشد برای کمک به مهاجرین افغان تسلیم این وزارت گردید.
با وجود کمبودی ها امید است این کمک تا حدی پاسخ گوی مشکلات باشد این کمک منعکس کننده احساسات مردم چین به مردم افغانستان است.
وی افزود: کشور چین بر علاوه کمک های بشری پروژ ه های بزرگ را نیز به اجرا گذاشته است اعتقاد راسخ دارم که کشور چین با کمک مشترک جامعه جهانی از مردم افغانستان حمایت خواهد کرد تا خود کفا گردند.
الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان هنگام تسلیم گیری این کمک‌ گفت: خوشحال هستیم در نشستی حضور داریم که اولین محموله کمک های بشری کشور چین مبنی بر تعهد قبلی در شرایط خاص که صد ها هزار تن مهاجر که برگشت نموده و این روند نیز ادامه دارد به این وزارت تحویل داده شد.
محترم حقانی بیان داشت: جهان اگاه است که طی چهارد هه مردم افغانستان مشکلات زیادی را در جنگ و مهاجرت متحمل شده است.
کشور چین در شرایط سخت با ما همکاری کرده که صمیمانه از آن قدردانی مینمایم که اولین محموله آن به ارزش ۴۰ میلیون ین چینی که شامل ۸۰ عراده وسایط خورد و بزرگ شامل پیکب، امبولانس، تانکر آب، باربری، حدود شش هزار باب خیمه بزرگ و کوچک، پنج هزار و ۱۰۰ تخته کمپل شامل است به این وزارت سپرده شد.
از طرف رهبری امارت اسلامی و وزارت امور مهاجرین صمیمانه تشکری مینمایم و خواهان تداوم همکاری بیشتر شان در بخش ها ی ایجاد مراکز صحی، اشتغال زایی، سرپناه ، تعلیم و اسکان مجدد در شهرک ها مهاجرین هستیم.
وزیر امور مهاجرین از کشور ها و نهاد های کمک کننده دیگر نیز خواستار کمک در رسیده گی به مشکلات مهاجرین در چنین حالات شد.

تازه ترین خبر

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۱:۴۱
Background image

تفاهم نامه های همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم نامه همکاری به ارزش یک صدو 88 هزار و766 دالر امریکایی با موسسات انکشافی پیشرو افغان و EPEK INTERNATIONAL در وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان به امضا رسید.
به اساس. . .
شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۷:۵۲
Background image

شماری از دوکتوران یک مرکز صحی با معین مسلکی وزارت امور مهاجرین دیدار کردند

شماری از دوکتوران مرکز صحی صوفیا در کابل با الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان دیدار کردند.
در این دیدار آنان از بلند بردن کیفیت خدمات صحی صحبت. . .
پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۹:۵۸
Background image

آمر مهاجرین ولایت دایکندی با وزیر امور مهاجرین ملاقات کرد

مولوی محب الله آخند زاده آمرامور مهاجرین ولایت دایکندی با الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان دیدار کرد.
در این دیدار درباره مشکلات و ایجاد سهولت ها برای مهاجرین. . .

بازگشت به خبر