وزیر امور مهاجرین با حضور در مرز اسلام قلعه روند رو به افزایش بازگشت مهاجرین از ایران را مورد بررسی قرار داد

anwari_morr
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۱:۸
وزیر امور مهاجرین با حضور در مرز اسلام قلعه روند رو به افزایش بازگشت مهاجرین از ایران را مورد بررسی قرار داد

پس از افزایش بازگشت کنندگان مهاجرین افغان از ایران به دلیل شیوع مرض ویروس کرونا در آن کشور، سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان در مرز اسلام قلعه ولایت هرات رفته و روند بازگشت مهاجرین، چگونگی مدیریت در مرز و حمایت شان و چگونگی چک و کنترول صحی آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی روز پنجشنبه 22 حوت سال روان پس از بررسی بخش های مختلف مرکز پذیرایی بازگشت کنندگان و صحبت با مهاجرین، در نشستی که با مسئولان مرزی وزارت و نهادهای ملی و بین المللی داشت، ضمن استماع مشکلات و چالش های کاری از آنان خواست که در کنترول و مدیریت بهتر بازگشت کنندگان تلاش بیشتر به خرچ دهند.

همچنان وی در گفتگو با آمر عبور و مرور و کنترول مرزی اسلام قلعه بیان کرد: ناآشنایی بازگشت کنندگان سبب می شود تا زمینه سوء استفاده افراد سودجو فراهم شود که این موضوع مایه نگرانی ماست و خواهان رسیدگی مقامات امنیتی در زمینه هستیم.
وزیر امور مهاجرین بیان کرد که برای مدیریت بهتر برگشت کنندگان در مرز و پیش گیری از سو استفاده افراد سود جو از مهاجرین، با اداره سازمان بین المللی مهاجرت صحبت نموده و قرار است آن اداره هزینه انتقال بازگشت کننندگان را از مرز اسلام قلعه الی شهر هرات تمویل کند و تکت انتقال شان حین ثبت نام در مرکز پذیرایی توزیع خواهد شد.

مهاجرین بازگشت کننده در صحبت با وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان بیان کردند که به صورت داوطلبانه برای جلوگیری از مصاب شده به مرض ویروس کرونا ایران را به قصد افغانستان ترک کرده اند.

در همین حال رئیس امور مهاجرین ولایت هرات معلومات داد که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، روند اخراج اجباری مهاجرین کاهش یافته و تعداد بازگشت کنندگان داوطلب رو به افزایش است. به گفته وی روز چهارشنبه 21 حوت هفت هزار و 700 نفر از ایران به افغانستان برگشته اند که در میان شان هیچ برگشت کننده اخراجی وجود ندارد. همچنان وی علاوه کرد که پس از افزایش بازگشت کنندگان، تعداد کارمندان مرزی را افزایش داده، 14 تن کارمند صحی وزارت صحت عامه در مرز توظیف گردیده، هماهنگی خوبی میان ادارات همکار وجود دارد و موسسات بین المللی برای مدیریت بهتر برگشت کنندگان اعلام آمادگی نموده است.

وزیر امور مهاجرین به مسئولین مرزی این وزارت هدایت داد که بازگشت کنندگان مستحق را اعم از اخراجی و داوطلبانه جهت دریافت بسته های کمکی به اداره سازمان بین المللی مهاجرت معرفی کنند. این اداره با وزارت توافق کرده است که روزانه یکصد مهاجر بازگشت کننده مستحق را تحت پوشش قرار می دهد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر