نمایندگان بیجاشده ها و برگشت کنندگان مقیم هرات مشکلات شان را با وزیر امور مهاجرین در میان گذاشت

sadam_morr
شنبه ۱۳۹۸/۷/۲۷ - ۱۱:۴۲
نمایندگان بیجاشده ها و برگشت کنندگان مقیم هرات مشکلات شان را با وزیر امور مهاجرین در میان گذاشت

نمایندگان بیجاشده های ولایات مختلف و برگشت کنندگانی که در شهرک سبز و جبرئیل هرات ساکن هستند، طی جلسات جداگانه مشکلات شان را با وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان شریک ساخته و از وی خواهان همکاری گردیدند.

نمایندگان بیجاشده های ولایات غور و بادغیس که در شهرک سبز زندگی می نمایند روز پنجشنبه 25 میزان سال روان ضمن مطرح ساختن مشکلات شان در عرصه کمک بشری گفتند که تعدادی از خانواده ها داوطلبانه می خواهند به محلات اصلی بازگشت نمایند که نیاز به همکاری دارند. آنان نبود هماهنگی موسسات با دولت را یکی از مشکلات رسیدگی عنوان کرده گفتند که در نتیجه این ناهماهنگی یک تعداد خانواده ها سروی و مساعدت نشده که نیاز به توجه مقام وزارت دارد.

همچنان نمایندگان شورا های بیجاشده ها و برگشت کنندگانی که در ساحه جبرئیل هرات زندگی می نمایند، از وزارت امور مهاجرین خواست که در جذب کمک های انکشافی در بخش های توسعه مکاتب و خدمات صحی، فراهم سازی زمینه های شغلی، آموزش حرفوی و آموزش حرفوی زنان با آنان همکاری نماید.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان برگشت با عزت بیجاشدگان را به محلات اصلی شان از اولویت اساسی افغانستان عنوان کرده به ریاست امور مهاجرین هدایت داد که به هر خانواده که داوطلب به برگشت هستند کمک نموده و مورد حمایت قرار داده شود.

وی افزود که روی کمک های زمستانی بیشتر به بیجاشدگان گفتگو جریان دارد، تاکنون تعهد کمک به 70 هزار خانواده از طرف دولت و موسسات وجود دارد و وزارت امور مهاجرین تلاش می نماید تا به همه 95 هزار خانواده که مورد هدف قرار داده است کمک رسانی نماید.

وی افزود که روی تطبیق برنامه های انکشافی و دوامدار برای استقرار و ادغام موفق بیجاشده ها و برگشت کنندگان با موسسات صحبت کرده که در نتیجه آن برنامه های انکشافی موسسات در حال حاضر افزایش یافته و در سال آینده برنامه های بیشتر انکشافی را روی دست دارد که ساحه جبرئیل نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ریئس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت هرات نیز درین جلسات حضور داشته بیان نمود که به منظور مصئونیت بیشتر بیجاشده ها به زودی دو کلینیک صحی در ساحه شهرک سبز که فعال می گردد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۲ - ۲۰:۱۶
Background image

چهار تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و سه موسسه به امضا رسید

به ارزش ۹ صدو ۶۰ هزار و ۷۲۳ دالر امریکایی چهار تفاهم نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات ده شانتی رضاکاره تولنه ،کمیته بين المللی نجات و مردم ضرورت مند. . .
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۲:۱۳
Background image

معین مسلکی و کفیل وزارت، با معاون و سرپرست سفارت ایران ملاقات نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای نجاری، معاون و سرپرست سفارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۲:۳۲
Background image

سرپرست وزارت، با معاون کاردار سفارت پاکستان دیدار نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وسرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای جنید وزیری، معاون کاردار سفارت پاکستان و هیات همراه باوی، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار در. . .

بازگشت به خبر