نتیجه یک تحقیق میدانی در رابطه به آمار مهاجرت افغانها از سال 2012 تاکنون، با رسانه ها شریک ساخته شد

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۸/۴/۳ - ۱۳:۱
MORR

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان و لورانس هارت رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان، نتیجه یک تحقیق میدانی در رابطه به آمار و ارقام مهاجرین را طی یک نشست خبری با رسانه ها شریک ساخت.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان روز یکشنبه 2 سرطان در مرکز رسانه های حکومت بیان داشت که این آمار در نتیجه مصاحبه با 64 هزار و 186 نفر در قرا و قصبات افغانستان به دست آمده است که وزارت امور مهاجرین و موسسات همکار را در ارایه خدمات دقیق و مبنی بر نیازمندی به بیجاشده ها و عودت کنندگان کمک می کند، زیرا با وجود یک آمار دقیق از تعداد بیجاشده ها و برگشت کنندگان، موسسات می تواند برنامه های شان مطابق به نیازمندی خانواده ها به گونه شفاف طرح نماید.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت که این تحقیق در 34 ولایت، 390 ولسوالی و 11 هزار و 443 قریه انجام شده است که بر اساس آن از سال 2012 الی اخیر سال 2018 به تعداد 2 میلیون و 291 هزار و 584 نفر از کشور به بیرون مهاجرت کرده و 3 میلیون و 225 هزار و 380 نفر دوباره به کشور برگشت نموده اند. همچنان تعداد بیجاشده ها طی این مدت به 3 میلیون و 957 هزار و 614 نفر می رسد.

به گفته وزیر امور مهاجرین، آمار بلند برگشت کنندگان نسبت به مهاجرین، این موضوع را می رساند که افغانها میل به زندگی در کشور خودشان را دارد و با آمدن صلح پایدار و از بین رفتن جنگ اکثریت مهاجرین به کشور شان بر خواهند گشت.

رئیس اداره سازمان بین المللی مهاجرت(آی او ام) در افغانستان هدف ارزیابی بنیادی تحرکات در افغانستان را ردیابی تحرکات و بیجاشدگی خوانده گفت که با این ارزیابی می توانیم یک معلومات دقیق در مورد تخمین میزان نفوس، موقعیت و تقسیمات جغرافیایی جمعیت های بیجاشده، بازگشت کننده، مهاجرین، پناهندگان، کوچی ها، گروه های قبیله وی مرزی و همچنان کارگران مهاجر در داخل و خارج از کشور داشته باشیم.

سیستم ردیابی بیجاشدگان در افغانستان که توسط اداره سازمان بین المللی مهاجرت به پیش برده می شود، وزارت امور مهاجرین و موسسات همکار را قادر می سازد تا برای کمک به مستحقین منابع را به حداکثر رسانده و اولویت بندی دقیق انجام دهند.

تازه ترین خبر

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۳۹
Background image

معین مسلکی، از ریاست مهاجرین ولایت بلخ، دیدن بعمل آورد

مولوی عبد الرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان در سفرش به ولایت بلخ به تاریخ اول ثور با رییس و کارمندان ریاست امورمهاجرین آن ولایت دیدار نمود.

آقای راشد در این. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۲۰:۲۰
Background image

رییس بیجاشده گان داخلی، با نماینده های کمپ ناحیه چهارم دیدار نمود

مولوي سردار شیرزاد رئیس رسیدگی به وضعیت بیجاشدگان داخلی وزارت، با نماینده های ساکنین کمپ بیجاشده ها در ناحیه چهارم کابل دیدار نمود.
در این جلسه نماینده های مذکور از وزارت امور مهاجرین. . .

بازگشت به خبر