نبود زیربنا در شهرک‌های مهاجرین سبب می‌شود تا برخی از بازگشت کننده‌گان به مهاجرت دوباره دست بزنند.

anwari_morr
چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۵ - ۱۴:۱۰
___________

 نورالرحمن اخلاقی سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان در ملاقاتی که با ذوهتو چال رئیس اداره آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه(تیکا TIKA) داشت بیان کرد که عدم وجود زیربنا در شهرک‌های مهاجرین سبب شده تا برخی از برگشت کننده‌گان دست به مهاجرت دوباره بزنند.

وی دراین نشست ضمن عقیدتی، فکری و تاریخی خواندن روابط افغانستان و ترکیه از همکاری آن اداره در افغانستان، اظهار سپاس و قدردانی نموده بحث صلح را روی مهاجرت افغان‌ها تاثیرگزار عنوان کرده افزود: "رویکرد ما در قبال خدمات‌رسانی به بی‌جاشده‌گان و برگشت کننده‌گان تغییر می‌کند. ما در پی این هستیم که میان ادغام و توسعه یک رابطه و پیوند ایجاد شود."

آقای اخلاقی ضمن این اظهارات از اداره (تیکاTIKA) خواست که در بخش اعمار زیربنای شهرک‌ها می‌تواند برای یک قشر نیازمند جامعه موثر واقع شود و اعمار ساختمان‌های اداری برای وزارت در مرکز و ولایات همکاری نمائید.

 رئیس اداره (تیکاTIKA) در کنار اعلام همکاری‌های دراز مدت‌اش با افغانستان بیان کرد که موضوع اعمار زیربنای شهرک‌ها را با مرکز آن اداره در انقره شریک می‌سازد، تا شامل برنامه‌های سال‌جدید گردد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر