روند کمک‌رسانی و شروع مراحل توزیع زمین برای بیجاشدگان و عودت‌کنندگان را تسریع بخشید

sadam_morr
دوشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۱ - ۱۰:۳۲
11211

این مطلب توسط دوکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان بیان شد.

جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان روز سه‌شنبه 12 قوس سال روان تحت ریاست دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، با حضور سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و سایر مسوولان نهاد های دخیل ملی و بین‌المللی دایر شد. وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نخست از وضعیت پیشرفت طرزالعمل‌های مرتبط به فرمان شماره 305 ریاست جمهوری گزارش ارایه کرد و از پیشرفت کارها در کمیته‌های هماهنگیِ تشخیص زمین برای عودت‌کنندگان و بیجاشدگان در ولایت‌های کابل و هرات خبر داد.

همچنان از وضعیت بیجاشدگان و عودت‌کنندگان ولایت هرات و رسیده‌گی به آنان معلومات ارایه شد. وی بیان کرد که لیست مهاجران در هرات ترتیب شده و شرایط ثبت نام آنها به خاطر گرفتن زمین و مسکن لازم به شناسنامه و بایومتریک شدن است.

رییس اجراییه به نهادهای مربوط هدایت داد که برای تسریع روند مراحل توزیع زمین برای عودت‌کنندگان و بیجاشدگان اقدامات جدی و لازم صورت گیرد. دراین نشست همچنان روی استراتیژی مشترک کمک‌های زمستانی نیز بحث شد.

وزير امور مهاجرین در این زمینه معلومات داد که نهاد های بین المللی برای کمک به 52 هزار خانواده آمادگی دارد و رسیدگی به 12 هزار دیگر را حکومت افغانستان به عهده دارد و برای 26149 خانواده کمبود بودجه وجود دارد.

پس از بررسی گزارش، مسؤولان وزارت مالیه تعهد سپردند که در جریان زمستان و پس از تصویب بودجه سال جدید مالی، بودجه این بخش را فراهم می‌کند. رییس اجراییه همچنان از کمک‌های انجام شده از سوی نهادهای بین‌المللی و ادامۀ این کمک‌های سپاس‌گزاری کرد.

نماینده یونما در افغانستان گفت: چند روز قبل موتر حامل کارمندان این اداره در کابل هدف قرار گرفت. از همدردی ریاست اجراییه سپاس، ما متعهد به ادامۀ کمک‌های خود در این بخش هستیم. در پایان طرح احداث دهکده‌های سبز/صلح برای عودت‌کنندگان و بیجاشدگان نیز مورد بحث قرار گرفت. اعضای جلسه پیشنهاد کردند که برای عملی شدن این طرح تیم تخنیکی روی یک طرزالعملی کار کنند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۴۲
Background image

سه تفاهم‌ نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر میان وزارت امور مهاجرین و د و موسسه به امضا رسید

به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۴۱ دالرامریکایی تفاهم ‌نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات هماهنگی کمک های انسانی و اضطراری جاپان به امضا رسید.

به اساس. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۰:۵۹
Background image

معین مسلکی به سلسله سفرهایش، به ولایت پکتیکا سفر نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و رئیس کمیته اسکان موقت همراه با اعضای کمیته مذکور به ولایت پکتیکا سفر نمود.
آقای راشد با مسوولین کمیته اسکان. . .
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۲۶
Background image

قرعه کشی صد ها تن مهاجرین متقاضی حج در وزارت امور مهاجرین صورت گرفت

قرعه کشی۶۰۰ تن مهاجرینی که در کشور های ایران، پاکستان و سایر ممالک غربی زندگی می نمایند و جهت ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند، با حضور نمایندگان بخش های ذیربط در وزارت امور مهاجرین و. . .

بازگشت به خبر