جلسه جانب افغانستان کمیته مهاجرت سند عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی دایر گردید

sadam_morr
دوشنبه ۱۳۹۸/۷/۱۵ - ۱۳:۱۴
جلسه جانب افغانستان کمیته مهاجرت سند عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی دایر گردید

این جلسه تحت ریاست داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان که ریاست کمیته مهاجرت سند عمل افغانستان و پاکستان را نیز به عهده دارد دایر گردید.

در این جلسه که روز شنبه 13 میزان سال روان در مقر وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان دایر گردید، نمایندگان دفتر شورای امنیت ملی، ریاست امنیت، وزارت داخله، اداره احصائیه و ثبت و احوال نفوس حضور داشتند و در مورد چگونگی مدیریت توزیع کارت ACC به مهاجرین و انتقال دیتای ثبت شده به افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین عودت کنندگان معلومات داد که تاکنون به 557 هزار و 697 نفر مهاجر بدون مدرک در پاکستان کارت هویت افغانی(ACC) توزیع گردیده و توزیع این کارت سبب جلوگیری از آزار و اذیت و اخراج اجباری مهاجرین افغان گردیده است که یکی از دستاوردهای خوب حکومت افغانستان در عرصه مدیریت مهاجرین بدون در پاکستان خوانده می شود.

همچنان نماینده اداره احصائیه مرکزی که به تازگی از پاکستان برگشته است، در مورد مذاکرات اش با جانب پاکستان در مورد انتقال دیتا بیان کرد که: پاکستان به خواست انتقال دیتای ثبت شده مهاجرین، آنگونه که افغانستان می خواهد جواب مثبت و واضیح نداده است.

دراین جلسه توافق صورت گرفت که گزارش سفر افغانی جهت انتقال دیتا به مقام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و سایر نهادهای ذیدخل ارایه گردد.

گفتنی است که از زمستان سال گذشته تاکنون دو هیئت افغانی به پاکستان اعزام گردیده اما انتقال دیتای مهاجرین ثبت شده تاکنون صورت نگرفته است.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر