ترکیه اعلان نمود که به مهاجرین افغان مایل به بازگشت داوطلبانه کمک نقدی می‌کند

sadam_morr
یکشنبه ۱۴۰۱/۵/۳۰ - ۱۲:۵۶
_
درنتیجه ملاقاتهای هیأت ا.ا افغانستان، با مقامات کشور ترکیه، اداره هلال احمر آن کشور اعلان نمود که برنامه‌ای را برای حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه در صورت تمایل، به بازگشت داوطلبانه روی دست دارد.
بر اساس این برنامه برای آن دسته از مهاجران افغان که برای کاریابی به ترکیه رفته‌اند و حاضر شوند به کشور برگردند، کمک نقدی می نماید تا برای خود شغل ایجاد نمایند.
هیأت ا.ا.ا افغانستان، تحت ریاست محمد ارسلاح خروتی معین وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، به تاریخ 27 اسد، به انقره پایتخت ترکیه مواصلت نمود و با سلیمان سولر وزیر داخله و اسماعیل کتالی، معین ارشد امنیتی کشور ترکیه، درپایتخت آنکشور، ملاقات و درمورد قانونمند سازی حضور مهاجرین افغان در ترکیه، عودت داوطلبانه، تدریجی و با عزت افغانها، رسیدگی به مشکلات اساسی آنها، اعزام کارگران افغان بخاطر بدیل مهاجرت های غیر قانونی، تفاهم روی تقویت سرحدات و مبارزه علیه مواد مخدر و قاچاق انسان و اعزام اتشه امور مهاجرین به انقره غرض مدیریت بهتر مهاجرین به توافق رسیدند.
همچنان جانب ترکیه، ازتهیه بورسیه تحصیلی در رشته های مختلف برای افغانها نیز اطمینان داد.
هیأت ا.ا.ا افغانستان، با آقای سوش انله ریس اداره مهاجرت کشور ترکیه نیزملاقات نمود وضمن بازدید ازکمپ آقیورد، ودیدار با عده ای از افغانهای مهاجر درآن کمپ، با رئیس اداره مهاجرت کشور ترکیه، در رابطه به ایجاد سهولتها ی لازم برای مهاجرین افغان صحبت نموده وبر آن تأکید کردند.
طرفین دراین دیدار، روی نهایی سازی تفاهم نامه همکاری در زمینه مهاجرت، شناسایی مشکلات مهاجرین مطابق پالیسی های ا.ا.ا افغانستان و کشور ترکیه، تعین و توظیف تیم تخنیکی، از جانب اداره مهاجرت کشور ترکیه و افغانستان، بخاطر نهایی سازی تفاهم نامه مذکور، مساعدت ترکیه برای مهاجرین، عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی توافق نمودند.
به همین گونه هیأت، با محمد یوش والی و عبدالله گورن شاروال ولایت قونیه کشور ترکیه نیزملاقات نمودند و روی همکاری و رسیدگی به مشکلات مهاجرین بحث وتبادل نظر نمودند.
قابل ذکر است که هیأت مذکور، تا هنوز از ترکیه برنگشته است و برعلاوه سایر توافقات که به ارتباط مهاجرین میان طرفین صورت گرفته است، یکی ازدست آورد های دیگر ایشان از این سفر، اعلان آماده گی هلال احمر آن کشور، برای مساعدت به مهاجرین افغان مقیم در ترکیه است که مایل به برگشت به کشور باشند.

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر