از روز جهانی مهاجر تجلیل به عمل آمد

sadam_morr
یکشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۷ - ۲۰:۲۵
-

محفلی با حضور مقامات، مسئولان و اعضای کابینه امارت .ا. و مسئولان نهادهای بین‌المللی و سفارتخانه‌های مقیم کابل به مناسبت فرارسیدن 18 دسامبر، روز جهانی مهاجر از سوی وزارت امور مهاجرین در مرکز رسانه‌هاي حکومت برگزار شد.

الحاج خلیل‌الرحمن حقا. ني، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان روز یکشنبه 27 قوس در این نشست به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی جوانان تاکید کرده و ضمن رد شایعات در رابطه به بازگشت اجباری بیجاشدگان داخلی توسط حکومت در ولایت بادغیس بیان کرد که امارت .ا. از روند بازگشت داوطلبانه هزاران خانواده بیجاشده در سراسر کشور به مناطق اصلی شان حمایت کرده و زمینه بازگشت آنان را فراهم ساخته است. 
ایشان افزود که "ما از کشورهای میزبان و جهان می خواهیم که در قسمت تامین حقوق اساسی مهاجران افغان بر اساس قانون برخورد کنند و امارت .ا. آمادگی دارد تا در رابطه با سرنوشت زندانیان افغان در کشور های میزبان، همکاری و تبادله نظر نماید." 

در پیام ملا محمدحسن آخند، رئیس الوزرای امارت.ا. که به همین مناسبت ارسال و توسط مفتی انعام الله سمنگانی، رئیس مرکز رسانه‌هاي حکومت قرائت گردید، آمده است که ایشان خواهان برخورد نیک و قانونی کشورهای میزبان با مهاجران افغان شده و تاکید کرده است که اکنون با تامین امنیت و آرامش در کشور باید مهاجران به وطن شان برگردند و از ظرفیت مادی و معنوی شان برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده نماید. اکنون بر ما نیاز است تا بر اساس حب الوطن به صورت مشترک برای پیشرفت کشور کار نماییم. 

عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزرای امارت .ا. از سخنرانان دیگر این مجلس بیان کرد: هر افغان که بخواهد در کشورش زندگی نماید هیچ مشکلی برای شان وجود ندارد. کسانی که بر اساس تشویش امنیت شان از کشور بیرون شده اند، باید به وطن شان برگردند، اینجا خانه مشترک همه ما است.

به گفته وی سالها است که عده بزرگی از جوانان تحصیل کرده افغانستان به علت مشکلات اقتصادی به کشورهای بیگانه مهاجر شده اند. وی از کشورهای جهان خواست که برای جلوگیری از مهاجرت افغان ها، با حکومت افغانستان در بخش ساختن مسکن، تهیه آب آشامیدنی، فراهم سازی خدمات صحی برای بیجاشدگان داخلی و برگشت کنندگان و همچنان تطبیق برنامه های انکشافی که هم باعث پیشرفت کشور و هم باعث اشتغالزایی برای جوانان گردد، همکاری داشته باشند.

همچنان الحاج محمد ارسلاح خروتی، معین مالی و اداری وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان بیان کرد که ما در اینجا گردهم آمدیم تا برای حل مشکلات مهاجران افغان دست به دست هم داده، تجدید میثاق نموده و تعهد به اقدام عملی نماییم. پس از پیروزی امارت .ا. رقم بلند از مهاجران دوباره به کشور شان بازگشت کرده و حدود هفت میلیون افغان هنوز هم در کشور های مختلف جهان مهاجر هستند که رسیدگی و تامین حقوق اساسی آنان جز اولویت‌ کاری وزارت امور مهاجرین می باشد و ما در این بخش تلاش می نماییم. 

در همین حال نماینده بخش پناهندگان سازمان ملل متحد و نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در سخنان شان از همکاری دوامدار شان با مهاجران و بیجاشدگان داخلی افغانستان خبر دادند.

مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در رابطه به مهاجرت افغان ها به بیرون از کشور و چگونگی جلوگیری آن صحبت کرده و محفل با دعای خیر به اتمام رسید.

تصاویر بیشتر 

-

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر