ادامه‌ی چانه‌زنی‌های دولت با مقامات ترکیه در خصوص تفاهمنامه همکاری دو جانبه

sadam_morr
شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۵ - ۱۱:۱۷
___________

وفی الله کاکر، معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در جریان سفرش به ترکیه و گفتگوها با مقامات این کشور در رابطه با ضرورت امضای تفاهمنامه همکاری میان دو کشور، به‌روز پنج‌شنبه، ۱۳ جوزا با یاووز سلیم کران، معین وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه دیدار و تبادل نظر کرد.

‎دو طرف ضمن تاکید بر روابط دیرینه و دوستانه‌ی دو کشور، روی وضعیت کنونی در افغانستان، مهاجرت افغان ها به کشور ترکیه و نیاز به یک چهارچوب همکاری میان دو کشور در عرصه مهاجرت صحبت کردند.

معین امور پناهندگان با اشاره به جریان داشتن مهاجرت افغان‌ها به ترکیه و موجودیت رقم بزرگ مهاجران افغان به این کشور از دولت ترکیه خواهان تسهیل تفاهمنامه همکاری میان دو کشور شد.

در همین حال، معین وزارت امور خارجه ترکیه ابراز داشت که حکومت ترکیه در کنار کشور دوست افغانستان به همکاری هایشان ادامه داده و به خصوص در عرصه مبارزه با قاچاق انسان و تنظیم مهاجرت های منظم آماده هر نوع همکاری میباشد.

قرار است تفاهمنامه همکاری از بهر تنظیم و مدیریت مهاجرت در آینده‌ی نزدیک میان افغانستان و ترکیه به‌امضا برسد.

تازه ترین خبر

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۰:۳۹
Background image

معین مسلکی، از ریاست مهاجرین ولایت بلخ، دیدن بعمل آورد

مولوی عبد الرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان در سفرش به ولایت بلخ به تاریخ اول ثور با رییس و کارمندان ریاست امورمهاجرین آن ولایت دیدار نمود.

آقای راشد در این. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۲۰:۲۰
Background image

رییس بیجاشده گان داخلی، با نماینده های کمپ ناحیه چهارم دیدار نمود

مولوي سردار شیرزاد رئیس رسیدگی به وضعیت بیجاشدگان داخلی وزارت، با نماینده های ساکنین کمپ بیجاشده ها در ناحیه چهارم کابل دیدار نمود.
در این جلسه نماینده های مذکور از وزارت امور مهاجرین. . .

بازگشت به خبر