وزارت امور مهاجرین یک تفاهمنامه همکاری به منظور استقرار بیجاشدگان در ولایات شمال امضا کرد

sadam_morr
پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۲ - ۱۲:۲۸
وزارت امور مهاجرین یک تفاهمنامه همکاری به منظور استقرار بیجاشدگان در ولایات شمال امضا کرد

یک تفاهمنامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و موسسه یونین اید در رابطه به ادغام و استقرار بیجاشدگان در ولایات بلخ، جوزجان و سمنگان به امضا رسید.

این تفاهمنامه روز پنجشنبه 2 عقرب سال روان در مقر وزارت امور مهاجرین توسط مهرخدا صبار وارسی کننده معینیت پالیسی و پلان وزارت و مسئول موسسه مذکور امضا شد.

بر اساس آن موسسه مذکور در بخش های بر ادغام بیجاشدگان و عودت کنندگان با باشندگان محل از طریق ترمیم، بازسازی و احیای زیرساخت های کوچک محلی مانند مراکز اجمتاعی، مراکز صحی، مکاتب، سرک، پل و پل چک شبکه های آبرسانی و تقویت ظرفیت و معیشت بیجاشدگان و برگشت کنندگان از طریق انکشاف مهارت ها، آموزش های فنی و حرفوی، کورسهای قابلگی برای خانم ها و سواد آموزی با وزارت امور مهاجرین همکاری می نماید که 12 هزار و 358 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

بودجه پروژه ذکره شده دراین تفاهمنامه 89 میلیون و 290 هزار و 234 افغانی است که از طرف اداره جی آی زید کشور آلمان تمویل می گردد. 

همچنان موسسه نامبرده مسئولیت دارد تا زمینه نظارت وزارت امور مهاجرین را از تطبیق برنامه های ذکر شده فراهم سازد و در هر سه ماه از کارکرد هایش گزارش ارایه نماید.

 

 

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر