معین امور پناهندگان با رییس کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در انقره دیدار کرد

anwari_morr
دوشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۷ - ۱۲:۰
_____________

هیأت دولت افغانستان به رهبری وفی الله کاکر، معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در جریان سفرش به ترکیه و ادامه‌ی چانه‌زنی‌هایش با مقامات این کشور برای امضای تفاهمنامه همکاریدو جانبه، نشستی را با رییس عمومی دفتر کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در انقره برگزار و پیرامون اوضاع مهاجران، ضرورت تقویه نقش نظارتی این سازمان و نیز دادخواهی برای رسیدگی بهتر و بهبودی وضع مهاجران افغان در ترکیه بحث و تبادل نظر کردند.

در نخست آقای کاکر از روی دست داشتن تفاهمنامه همکاری میان افغانستان و ترکیه در خصوص تنظیم و مدیریت مهاجرت خبر داده و بیان کرد؛ از آنجاییکه مدیریت مهاجران نیاز به اشتراک دولت ها و نهادهای بین المللی دارد، ضرورت است تا اداره پناهندگان سازمان ملل متحد در خصوص مدیریت مهاجران افغان مقیم ترکیه و روند بازگشت داوطلبانه آنان نقش نظارتی داشته و در زمینه بهبود وضعیت آنان با دولت ها و نهادهای مسئول دادخواهی نماید.

دولت افغانستان تلاش می نماید تا نقش نظارتی نهادهای بین المللی دخیل در عرصه مهاجرت را در تفاهمنامه اش با ترکیه برجسته ساخته و با همکاری آنان در زمینه بهبود وضعیت مهاجران دادخواهی نماید.

همچنان معین امور پناهندگان تاکید که اداره پناهندگان سازمان ملل متحد بر اساس میثاق های بین المللی و رعایت حقوق بشری مهاجران، برای بهبود وضعیت افغانهای مقیم ترکیه دادخواهی نماید.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۲ - ۲۰:۱۶
Background image

چهار تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و سه موسسه به امضا رسید

به ارزش ۹ صدو ۶۰ هزار و ۷۲۳ دالر امریکایی چهار تفاهم نامه های همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات ده شانتی رضاکاره تولنه ،کمیته بين المللی نجات و مردم ضرورت مند. . .
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۲:۱۳
Background image

معین مسلکی و کفیل وزارت، با معاون و سرپرست سفارت ایران ملاقات نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای نجاری، معاون و سرپرست سفارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۶ - ۱۲:۳۲
Background image

سرپرست وزارت، با معاون کاردار سفارت پاکستان دیدار نمود

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وسرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقای جنید وزیری، معاون کاردار سفارت پاکستان و هیات همراه باوی، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار در. . .

بازگشت به خبر