مرکز ثبت نام مقتاضیان زمین در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان گشایش یافت

anwari_morr
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۳ - ۲۳:۲۷
A

این مرکز که به منظور ثبت نام برگشت کنندگان متقاضی زمین، بر اساس فرمان ریاست جمهوری و با همکاری اداره اسکان بشری سازمان ملل متحد ایجاد گردیده است، روز سه شنبه ۲۳ ثور سال روان گشایش یافته و به بهره برداری سپرده شد. وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در زمینه بیان کرد که پس از سال ۲۰۰۲ تاکنون بیشتر از ۱۰میلیون برگشت کننده در این وزارت به ثبت رسیده که سه میلیون و ۷۰۰هزار آن در پنج سال گذشته به افغانستان برگشته اند.

نیاز است تا برای ادغام پایدار این برگشت کنندگان حکومت افغانستان حدود یک میلیون مسکن آماده سازد. به گفته وی، شهرک های که بر اساس فرمان قبلی ریاست جمهوری برای برگشت کنندگان در نظر گرفته شده بود، به لحاظ جغرافیایی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی مشکل داشت بدین سبب برگشت کنندگان میلی به زندگی در آن ها را نداشته و تا سال ۲۰۱۴ تنها ۳۱هزار خانواده در آن شهرک ها اسکان یافته اند.

عالمی بلخی افزود که اکنون پس از تعدیل فرمان ریاست جمهوری تمام جنبه های ادغام برگشت کنندگان در نظر گرفته شده و این روند با ایجاد یک صندوق وجهی حمایت و تمویل خواهد شد.

بر اساس فرمان جدید ثبت نام، تشخیص و اولویت بندی متقاضیان و مستحقین زمین در کمیته تشخیص مستحقین که هفت اداره ملی و بین المللی عضو آن است، تحت ریاست وزارت امور مهاجرین صورت می گیرد و ایجاد بانک زمین و توزیع آن تحت کمیته ای مشخص مربوط به وزارت شهرسازی اراضی می باشد. به اساس بیانات وی، قرار است به منظور تامین شفافیت بیشتر پس از ثبت نام متقاضیان، بایومتریک خانه به خانه صورت گیرد که در آن مرحله تمام اعضای خانواده های ثبت شده انگشت نگاری می گردد. مشاور ریاست جمهوری در امور مهاجرت موضوع فراهم سازی سرپناه و خدمات بهداشتی برای مهاجران برگشت کننده را مهم عنوان کرده بیان کرد: خواهش ما این است که از طرف ادارات ملی به گونه ای مشترک به موضوع سرپناه برگشت کنندگان توجه صورت گیرد و همچنان رسیدگی به وضعیت بهداشتی برگشت کنندگان و بیجاشده های داخلی در شرایط کنونی نیاز به توجه جدی دارد. در همین حال نماینده وزارت شهرسازی و اراضی معلومات داد که آن اداره در هشت ولایت کشور زمین های را برای اسکان برگشت کنندگان ثبت و تشخیص داده و این زمین ها مطابق فرمان ریاست جمهوری وارد بانک زمین که کار روی آن جریان دارد، گردیده است.

همچنان معاون اداره احصاییه مرکزی از آمادگی اش برای شریک سازی معلومات ثبت شده مهاجرین در این مرکز، با سیستم مرکزی آن اداره خبر داد. نماینده اداره اسکان بشری سازمان ملل متحد که روند ادغام پایدار برگشت کنندگان را در چهارچوب برنامه شورا تطبیق می نماید، معلومات داد که تاکنون بیشتر از ۱۴هزار خانواده برگشت کننده متقاضی زمین در کابل و هرات ثبت این برنامه گردیده است.

در برنامه ای که به منظور افتتاح این مرکز در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان تدویر یافت، سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، مفتاح الدین بابکرخیل مشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور مهاجرت، حسیب الله موحد معاون مسلکی اداره احصاییه و معلومات افغانستان، نماینده دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری، نماینده وزارت شهرسازی و اراضی و اعضای کمیته تشخیص مستحقین ولایت کابل حضور داشتند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر