برنامه های کاری موسسات بین المللی در بامیان مورد بررسی قرار گرفت

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۹/۶ - ۹:۳۰
235

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در سفرش به ولایت بامیان، با مسئولین نهادهای بین المللی مقیم آن ولایت دیدار، کارکردهای آنان را تحت بررسی قرار داده و در رابطه به راه حل مشکلات صحبت نمود.

این نشست روز سه شنبه 5 قو سال روان در دفتر آمریت امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بامیان دایر شد و نمایندگان موسسات ضمن ارایه گزارش فعالیت ها، مشکلات فرا روی کاری شان را با وزیر امور مهاجرین شریک ساخته خواهان رسیدگی شدند.

در مهترین بخش های گزارش موسسات آمده است که برنامه ردیابی مهاجرین(دی تی ام) سال گذشته توسط سازمان بین المللی مهاجرت(آی او ام) در بامیان افتتاح شده، این اداره روی حمایت برگشت کنندگان داوطلبانه از اروپا کار می نماید که در سال 2019، به شش تن عودت کننده در زمینه اشتغالزایی ارایه خدمات نموده و در بخش های توزیع کمک عاجل و توزیع کمک زمستانی به بیجاشدگان و عودت کنندگان نیز فعالیت می نماید.

نماینده اداره (ای سی اف) معلومات داد که در سال جاری به 116 خانواده بیجاشده و نیازمند، بسته های کمکی توزیع نموده و سروی سایر خانواده ها در ولسوالی ها جریان دارد.
در همین حال اداره پناهندگان سازمان ملل متحد (یو ان اچ سی آر) معلومات داد که این اداره شبکه آبرسانی شهرک مهاجرین دشت قشقه را تکمیل نموده، در یک ساحه عودت بلند به 150 خانواده سیستم برق آفتابی(سولر) توزیع کرده و تعمیر دومکتب را در بامیان اعمار نموده است.

نمایندگان موسسات دراین جلسه به وزیر امور مهاجرین پیشنهاد نمود که علاوه بر بیجاشدگان، خانواده های جامعه میزبان نیز در بامیان از شرایط زندگی مناسب برخوردار نیست و به کمک های بشری و زمستانی نیاز دارد، بدین سبب لازم است تا مورد حمایت قرار گیرند. همچنان آنان پیشنهاد نمودند که به منظور ایجاد تسهیلات در سروی و خدمات رسانی، معلومات بیجاشده ها نیز در سیستم معلومات مهاجرین(دیتابس برگشت کنندگان) ثبت گردد.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان ضمن قدردانی از کارکردهای موسسات در بامیان، از آنان خواست که در تشخیص خانواده های نیازمند و تامین شفافیت کامل در توزیع کمک ها توجه بیشتر نمایند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر