۳۰ جوزا، روز بین المللی مهاجر در وزارت امور مهاجرین تجلیل شد

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۳/۳۰ - ۲۰:۱۶
_

از۲۰ جون، روز بین المللی مهاجر، طی جلسه ای در وزارت امور مهاجرین تجلیل بعمل آمد.
          دراین جلسه که به اشتراک شماری از مقامات امارت اسلامی، مسوولین نهاد های بین المللی وموسسات، مسوولین وکارمندان وزارت امور مهاجرین و ژورنالیستان دایر شده بود، ابتدا الحاج خلیل الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین در رابطه به موضوع صحبت نمود.
وی گفت که مهاجر از مجبوریت خانه ووطن شانرا ترک و راهی سایر کشور ها شده اند و لازم است که با آنها  مطابق کنوانسیونهای ملل متحد، رویه نیک  وانسانی صورت گیرد.
وی با قدر دانی از کشور های میزبان مهاجرین ونهاد های بین المللی گفت که با تحکیم نظام اسلامی، امنیت تامین وفساد ازبین رفته است،بناء کشور ها ونهاد های همکار به مساعدت و همکاری شان برای عودت کننده ها وبیجا شده ها با اطمینان ادامه دهند و از ناحیه امنیت و شفاافیت در سروی و توزیع مطمن باشند و میتوانند که ازمصرف مساعدت شان نظارت نمایند.
حقانی علاوه نمود که کشور ها، نهاد ها و موسسات درهماهنگی با وزارت امور مهاجرین و سایر ادارات زیربط میتوانند درهمه نقاط کشور فعالیت نمایند، اما بدون تفاهم فعالیت نمی توانند.
وزیر امور مهاجرین از کشور ها ونهاد های بین المللی خواست که موضوع مهاجرت، مهاجر و مساعدت بشری را با مسایل سیاسی ربط ندهند و مطابق حقوق بشری با مهاجرین برخورد نیک نموده و ایشان را مجبور به عودت جبری ننمایند.
سپس پیام ریاست الوزرا  بمناسبت روز بین المللی مهاجر، توسط مولوی محمود الحق احدی مشاور وزارت امور مهاجرین خوانده شد.
دربخش از پیام مذکور از پیشینه هجرت در زمان پیامبران، صدر اسلام و صحابه، مهاجرت افغانها تذکر شده بود.
همچنان در پیام ازعودت مهاجرین بعد از تحکیم نظام اسلامی، مساعدت به آنها نیز آمده شده بود و برعلاوه از کشور های میزبان تقاضای برخورد نیک با مهاجرین شده بود.
متعاقبا محترم دوکتور عبدالطیف نظری معین وزارت اقتصاد در رابطه به پیشینه مهاجرتها در قاره های مختلف جهان، اثرات مثبت آن در ترقی وپیشرفت جهان، محترم مفتی محمود ذاکری، مشاور ارشد وزارت، درارتباط به مهاجرت افغانها، مشکلات مهاجرین وآماده گیهای وزارت درجهت عرضه خدمات به عودت کننده گان توضیحات داد.
سخنران دیگر محفل محترم مولوی عبدالمتین، نماینده وزارت کار و امور اجتماعی در مورد عوامل مهاجرتها صحبت نموده از برنامه ها وآماده گیهای آن وزارت به ارتباط فراهم آوری
 زمینه کار برای متقاضیان کار، اعزام کارگر طور قانونی به خارج ازکشور توضیحات داد و برهماهنگی هرچه بیشتر میان آنوزارت و وزارت مهاجرین تاکید کرد.
مجلس با خواندن دوعایه به پایان رسید.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر