کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، پلان کاری سال آینده اش را با حکومت افغانستان شریک ساخت

sadam_morr
پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۰:۳۵
23

پس از تاکید مکرر وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان مبنی بر شریک ساختن اولویت های کاری کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با حکومت افغانستان، این نهاد برای اولین بار اولویت ها و پلان کاری سال آینده شان را با وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان و سایر ادارات حکومت افغانستان شریک ساخت.
در نشست که بدین منظور با حضور سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، عبدالکریم هاشمی معین کار وزارت کار و امور اجتماعی و نمایندگان سایر وزارت خانه ها و ادارات حکومت افغانستان در مقر وزارت امور مهاجرین تدویر یافت، پلان کاری سال 2020 اداره (یو ان اچ سی آر) ارایه و روی آن بحث صورت گرفت.
وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان بیان کرد که طی چهار سال گذشته همواره با اداره (یو ان اچ سی آر) تاکید داشته است که اولویت های شان را با این وزارت و حکومت افغانستان شریک سازد. ساخت مکتب، ساخت کلنیک، اعمار سرک و اعمار شبکه آب و برق از برنامه های کاری (یو ان اچ سی آر) در افغانستان است و جهت تطبیق بهتر این برنامه ها لازم است تا ادارات ذیدخل حکومت، در اولویت بندی ها مشترک کار نموده و از جریان تطبیق آن نیز نظارت نماید.
در مهمترین بخش های ارایه برنامه های نهاد مذکور آمده است که تسهیل برگشت داوطلبانه پناهندگان افغان از ایران و پاکستان، تطبیق پروژه های انکشافی همچون؛ تعلیم، صحت، برق، سرپناه و اشتغالزایی، کمک عاجل به خانواده های بی بضاعت از الویت های این اداره است و (یو ان اچ سی آر) تلاش می ورزد تا از حقوق زنان و همبستگی بیشتر خانواده ها اطلاع رسانی نماید.
بر اساس گزارش ارایه شده، 348 هزار تن عودت کننده و بیجاشده در سال 2019 از پروژه های (یو ان اچ سی آر) در 15 ساحه کشور مستفد شده و قرار است در سال 2020 به 50 هزار بیجاشده وزیرستان شمالی و پناهجویان مقیم افغانستان، 500 هزار بیجاشده داخلی و 60 هزار برگشت کننده دارای مدرک ارایه خدمات صورت گیرد.
معین وزارت کار و امور اجتماعی همچنان با اشاره به فعالیت های آن وزارت در عرصه کاریابی به عودت کنندگان بیان کرد که با تطبیق پروژه سلام در جلال آباد، به 1500 نفر زمینه کار فراهم ساخته و اکثریت آن بازگشت کنندگان است.
وی افزود که وزارت کار و امور اجتماعی جهت اشتغالزایی شهرواندان کشور به بیرون از کشور، با 14 کشور جهان در حال گفتگو است و تاکنون با دو کشور تفاهمنامه اعزام کارگر به امضا رسیده است.
همچنان نمایندگان حاضر وزارت خانه های ذیدخل خواهان هماهنگی بیشتر برنامه های کاری (یو ان اچ سی آر) با برنامه های روی دست حکومت افغانستان گردیدند.
خانم کرولاین وین بیورن رئیس دفتر کمیشنری عالی در افغانستان، بیان کرد که هدف از ارایه برنامه های این نهاد با حکومت افغانستان تغییرات در روند ادغام برگشت کنندگان، موفقیت و موثر بودن برنامه های انکشافی است. ما با وزارت امور مهاجرین در 15 ساحه در سراسر کشور برنامه های عملی را روی دست داریم و با تدویر چنین جلسات، برنا

تازه ترین خبر

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ - ۱۲:۵۰
Background image

نشستی اضطراری جهت رسیده گی به آسیب دیده گان ناشی از سیلاب ولایت بغلان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی اضطراری جهت پاسخ دهی عاجل به آسیب دیده گان ناشی از سیلاب شب گذشته مورخ ۲۱ ثور در ولایت بغلان، به ریاست شیخ عبدالرحمن رحمانی، رییس هما هنگی مساعدت های وزارت با حضور داشت هما هنگ. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۳۶
Background image

سرپرست وزارت، با رییس امو رمهاجرین ولایت ننگرهار، دیدار نمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با حاجی باز محمد عبدالرحمن رییس امور مهاجرین و عودت کننده گان ولایت ننگرهار، در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۳۶
Background image

سرپرست وزارت، با رییس امور مهاجرین ولایت پکتیکا، ملاقات کرد

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با قاری حمد الله فاتح رییس امورمهاجرین ولایت پکتیکا، در دفتر کارش ملاقات نمود.

آقای حمد الله از فعالیت و خدمات. . .

بازگشت به خبر