وزیر امور مهاجرین به سفیر اتحادیه اروپا؛به گروه آسیب پذیر پناهجویان افغان در اروپا توجه بیشتر صورت گیرد

sadam_morr
دوشنبه ۱۴۰۰/۲/۶ - ۲۳:۲۱
باهیر قلندزی

نورالرحمن اخلاقی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در دیداری با آقای آندریاس وان برنت سفیر اتحادیه اروپا در کابل، روی ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه بهبود وضعیت مهاجران افغان در اروپا، وضعیت و احتمالات مهاجر‌ت‌های غیر منظم از افغانستان به اروپا و همچنان چگونگی تطبیق تعهدات طرفین بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور مهاجرین در این نشست روی توجه بیش‌تر کشورهای میزبان به پناهجویان تاکید ورزیده و بیان کرد که "افغانستان در مرحله حساس تاریخی قرار دارد، هرگونه تغییرات در وضعیت کلی کشور، روی روند مهاجرت و بازگشت مهاجران تاثیرگذار است، بدین سبب هرگونه تصمیم در رابطه به مهاجران باید با دقت تمام و با در نظرداشت حق پناهجویی‌شان گرفته شود." همچنان وزیر امور مهاجرین تاکید کرد که تصامیم کشورهای اروپایی در مورد پناهجویان افغان باید بر اساس آخرین معلومات از محل بودوباش قبلی‌شان در افغانستان باشد.

وی همکاری های انکشافی و بشری اتحادیه اروپا در افغانستان را برای کاهش مهاجرت افغانان تاثیرگذار دانسته خواهان ادامه این همکاری ها شد.

در همین حال سفیر اتحادیه اروپا، موضوع مهاجرت را با درنظرداشت حقوق بشر پناهجویان نیازمند مدیریت مشترک دوجانبه عنوان کرده یادآور شد که اتحادیه اروپا سالانه 350 میلیون یورو را در افغانستان در بخش های انکشافی و بشری کمک میکند و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

در این نشست به تعهدات طرفین به حقوق پناهجویان و اعلامیه مشترک افغانستان و اتحادیه اروپا تاکید شد.

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر