وزیر امور مهاجرین، ازساحات زلزله زده در ولایات پکتیکا وخوست دیدن نمود

sadam_morr
جمعه ۱۴۰۱/۴/۳ - ۴:۴۳
عبدالمطلب حقانی
الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور مهاجرین، به تاریخ ۲ سرطان، ازساحات آسیب دیده ناشی از زلزله در ولایت پکتیکا وخوست دیدن نمود.
حقانی ضمن بازدید از ولسوالیهای برمل وگیان پکتیکا و سپیری خوست، باخانواده های شهدا ومجروحین آن حادثه، نیز ملاقات نمود و به ایشان اطمینان داد که در هماهنگی با نهاد های همکار، باهمه خانواده های آسیب دیده، مساعدت نقدی، خوراکی، غیر خوراکی، صحی واعمار سرپناه، کمک می شود.
وزیر امور مهاجرین، ۱۳ لاری مواد کمکی را که شامل ۵ هزار تخته کمپل، ۱۸۰۰ بوری آرد، ۲۰ هزار قرص نان خُشک، ۱۰۰۰ ثوب جمپر، ۱۰۰۰ثوب واسکت، ۸۸۲ تخته دوشک وبالشت، ۱۸۵ قطی روغن، ۳۸ بسته، شامل ۲۲ قلم مواد خوراکی و یکمقدار چای، بوره ودال است و ازطرف آنوزارت به ساحات زلزله زده ارسال شده است، غرض توزیع بدسترس کمیته موظف قرارداد.
گفتنی است که محترم رئیس الوزرای امارت اسلامی، به وزرای مبارزه باحوادث، انکشاف دهات، صحت عامه، امور مهاجرین، زراعت ومالداری و جمعیت هلال احمر افغانی، هدایت داده بود که با امکانات دست داشته شان، به مناطق زلزله زده رفته و با خانواده های شهدا و مجروحین، کمکهای اولیه بشری را انجام دهند.
مسوولین وزارتهای یادشده، مطابق هدایت رئیس الوزرا، باخانواده های قربانیان و مجروحین زلزله در ولایات یادشده، ملاقات نموده و ضمن اظهار تسلیت و همدردی با ایشان گفتند که طبق هدایت محترم رئیس الوزرا، برای هرشهید،صدهزار افغانی و برای هر مجروح، ۵۰ هزار افغانی توزیع می شود.
قابل ذکر است که کمیته ای از جانب وزرای یاد شده ایجاد شده است، تا بعد از انجام سروی، مساعدت را در دسترس مستحقین قرار دهند.

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۸:۰
Background image

به ارزش بیش از دو میلیون دالر دو تفاهم‌نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم‌نامه همکاری به ارزش دو میلیون ۷۱۰ هزار و ۱۴۱ دالر امریکایی میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسه ودان افغانستان  به امضا رسید.
به اساس تفاهم نامه یاد شده نهاد متذکره. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

بازگشت به خبر