وزیر امورمهاجرین: ایران اخراج اجباری را متوقف کرده؛ مهاجرین داوطلبانه برمی‌گردند

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۲۰:۲۷
وزیر امورمهاجرین: ایران اخراج اجباری را متوقف کرده؛ مهاجرین داوطلبانه برمی‌گردند


سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان در نشست فوق العاده مجلس نمایندگان که در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور برخی از وزرا و مسئولان حکومت برگزار شده بود، گفت که جمهوری اسلامی ایران در این اواخر روند رد مرز یا «اخراج اجباری» مهاجرین را متوقف ساخته و تمام مهاجرین به صورت داوطلبانه به کشور برمی‌گردند.
وی روز یکشنبه 25 حوت سال روان، بازگشت مهاجرین از ایران را «سیل‌آسا» خواند و گفت که روزانه به صورت اوسط حدود ده هزار نفر و از هر سه برگشت‌کننده، دو تن آن از ترس ویروس کرونا به کشور برمی‌گردند.
به گفته عالمی بلخی، تاکنون 10 شهروند افغانستان در ایران در اثر آلوده شدن به ویروس کرونا فوت کرده‌اند اما بخاطر که در ایران وضعیت اضطراری و قرنطینه است، آمار دقیق از مهاجرین مبتلا شده در دست نیست. مهاجرین عودت‌کننده در مرزهای «اسلام قلعه» و «میلک» چک و بررسی دقیق می‌شوند و در صورتی که تب بدن آنان از حد عادی بیشتر باشد، توسط آمبولانس‌ها به مراکز صحی انتقال داده می‌شوند. او خاطرنشان کرد که اوضاع در مرزهای کشور تحت کنترل می‌باشد و هیچ نگرانی جدی از این بابت وجود ندارد.
در همین حال فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه نیز که در نشست استماعیه مجلس حضور داشت، در پاسخ به این تعداد نمایندگان گفت: "ما نمی‌توانیم مرزهای کشور را در مقابل افغان‌ها بسته کنیم. یک روز مرز بسته شد؛ بیش از هزاران نفر پُشت مرز ماندند. فیروز همچنین گفت که هرچند کشورهای توسعه یافته دنیا توان مبارزه با کرونا را نداشته‌اند؛ اما ما بیش از توان خود در راستای جلوگیری از گسترش این ویروس کار کرده‌ایم. حکومت افغانستان یک گروه کاری به ریاست سرور دانش ایجاد کرده که از روز یکشنبه کار خود را شروع خواهد کرد. او همچنین از اختصاص هفت میلیون افغانی برای مبارزه با کرونا در ولایت هرات خبر داد و گفت که این پول از طریق وزارت مالیه به مستوفیت هرات فرستاده شده است.
بر اساس گزارش‌ها، بیش از 175 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا ویروس مبتلا شده و بیش از 6000 نفر تاکنون جان باخته اند.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۴
Background image

معین مسلکی وزارت امور مهاجرین، از قریه آسیب دیده ولسوالی خیبر ولایت فاریاب دیدن بعمل آورد

 
الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان، در ادامه سفرش به ولایت فاریاب، از قریه حیدری خانه ولسوالی خیبر ولایت فاریاب به تاریخ 3 میزان دیدن نمود.
قریه. . .
چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۴
Background image

به ارزش نزدیک به 9 میلیون دالر چهار تفاهم نامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

 
چهار تفاهم نامه های همکاری به ارزش 8 میلیون9 صدو 72 هزار و 466 دالر امریکایی با موسسات احیای صحت و جامعه افغانی، هیات ناروی برای مهاجرین و هماهنگ کننده کمک های بشری در وزارت امور. . .
چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۵:۴
Background image

رئیس حمایت حقوقی وزارت امو رمهاجرین از پروسه پذیرائی، استقبال، مصاحبه و ثبت برگشت کننده گان از کشور ترکیه در میدان هوائی کابل بازدید کرد

الحاج غلام نبی الله دادخیل ستانکزی رئیس حمایت حقوقی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان از پروسه پذیرائی استقبال، مصاحبه و ثبت عودت کنندگان افغان از کشور ترکیه در میدان هوائی بین. . .

بازگشت به خبر