وزارت امور مهاجرین به هماهنگی بیشتر سازمان بین المللی مهاجرین با این وزارت تاکید می کند

sadam_morr
دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۱۳ - ۱۱:۴۴
w

وزیر امور مهاجرین از سازمان بین المللی مهاجرت خواهان سرعت عمل، نظارت پذیری و شفافیت گردید، معین امور پناهندگان می خواهد که هماهنگی تخنیکی بیشتر شود.

روز یکشنبه 12 جوزای سال روان در جلسه ای به منظور هماهنگی بیشتر دو اداره و ارایه گزارش اداره سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) مقیم کابل در مقر وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دایر گردید که مقامات وزارت امور مهاجرین، مقامات و همه مسئولین پروژه های اداره IOM حضور داشتند.

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان ضمن قدردانی از همکاری های اداره IOM گفت که در مجموع پروژه های اداره IOM به صورت بطی پیش می رود و لازم است تا برای رسیدگی بهتر به برگشت کنندگان اداره IOM سرعت عمل داشته باشد. وی خواهان نظارت بیشتر وزارت امور مهاجرین به کاکرد IOM گردیده خواهان وضاحت و شفافیت بیشتر اداره مذکور در بخش تدارکات گردید.

همچنان داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین خواهان هماهنگی بیشتر اداره IOM در تبطیق پروژه هایش با این وزارت گردید.

در همین حال لورانس هارت رئیس اداره سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) در کابل با تایید مشکلات در هماهنگی ها گفت که IOM اکنون روی هشت پروژه بزرگ با زوارت امور مهاجرین همکاری دارد و خواست وزارت امور مهاجرین را به دفتر مرکزی سازمان می رساند تا در تمویل و برنامه ریزی پروژه ها از سرعت بیشتر کارگیرد.

به گفته وی اداره اش در بخش های برگشت مهاجرین و ادغام مجدد آنان، سیستم معلومات مهاجرین، توزیع کمک های بشردوستانه به برگشت کنندگان در مرزها، سیستم ردیابی بیجاشدگان داخلی، برگشت کنندگان و مهاجرین، برنامه شورا جهت استقرار دایمی برگشت کنندگان و برگشت متخصصین با وزارت امور مهاجرین همکاری می نماید.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۲:۴۴
Background image

سرپرست وزارت، با یکتن از بازرگانان کشور ترکیه و نماینده مهاجرین افغان در آنکشوردیدار نمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، با آقایان عزت الله سادات نماینده مهاجرین افغان در کشور ترکیه و فتح یکتن از بازرگانان آن کشور، در دفتر کارش دیدار. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۰:۳۵
Background image

دو تفاهمنامه همکاری در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

دو تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات آینده درخشان برای افغانان نیازمند و جوانان برای جامعه به امضاء رسید.

به اساس تفاهم ‌نامه های ياد شده، موسسه آینده. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۳۵
Background image

تفاهم نامه های همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

پنج تفاهمنامه های همکاری به ارزش ۲ میلیون یک صدو ۹۷ هزار و ۴۴۰ دالر امریکایی، میان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و موسسات احیای صحت و جامعه افغانی، همکاری جامعه انسانی، اکتید،. . .

بازگشت به خبر