معین امور پناهندگان با رئیس بخش علمیات جهانی سازمان عفو بین الملل ملاقات نمود

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۳۹۸/۲/۲ - ۱۴:۵۴
معین امور پناهندگان با رئیس بخش علمیات جهانی سازمان عفو بین الملل ملاقات نمود

داکتر عالمه معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان روز یکشنبه 1 ثور سال روان با مینار پیمپل رئیس بخش عملیات جهانی سازمان عفو بین الملل و هیئت همراهش در مقر وزارت دیدار نمود.

رئیس بخش عملیات جهانی سازمان عفو بین الملل ضمن قدردانی از داکتر عالمه بخاطر حمایت اش از پناهندگان، مهاجرین و عودت کنندگان تاکید نمود که وضعیت و شرایط افغانستان در حال حاضر قطعاً برای برگشت مهاجرین مناسب نیست.  

معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان روی چالش های فراه راه تطبیق اعلامیه افغانستان و اتحادیه اروپا و نیز تفاهم نامه های دوجانبه و سه جانبه افغانستان اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به بحث پرداخت بیان نمود که در اعلامیه افغانستان و اتحادیه اروپا ذکر گردیده است که با توجه به وضعیت کنونی افغانستان عودت افغان ها باید تدریجی، مصئون، با عزت و قابل مدیریت باشد.

همچنان در این اعلامیه تاکید بر عودت داوطلبانه شده و کیس افغان های مقیم آن کشور باید سه محکمه را طی نماید و در صورت عدم امکان زندگی مطابق اعلامیه حقوق بشری، کنوانسیون های جهانی باز هم با در نظر داشت شرایط افغانستان شخص دوباره عودت داده شود.

در این اعلامیه اخراج گروه های آسیب پذیر(زنان، زنان تنها، زنان سرپرست خانواده، اطفال بدون والدین افراد مسن و افراد مریض) خط سرخ است و نباید اخراج گردند.

داکتر عالمه همچنان اخراج افغان ها را از کشور ترکیه یک نگرانی جدی خواند و تاکید کرد که اخراج افغان ها از کشور ترکیه در وضعیت کنونی نگرانی ها را بیشتر می نماید.

در پایان رئیس بخش عملیات جهانی سازمان ملل عفو بین الملل ضمن یادآوری حادثه تروریستی حمله مسلحانه بر ساختمان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که وضعیت افغانستان در حال حاضر نگران کننده است و ما در پارلمان اروپا از وضعیت افغانستان بازگو خواهیم نمود و کشور ها را از وضعیت افغانستان آگاه نموده و در آینده برای حمایت از پناهجویان، پناهندگان و عودت کنندگان افغان دادخواهی خواهیم کرد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر