معاون کمیشنرسازمان ملل متحد: UNHCR، نهاد غیر سیاسی است و کمکهایش را بی طرفانه ادامه میدهد

sadam_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۲/۱۲ - ۱۵:۲۹
-

الحاج محمد ارسلاح خروتی معین مالی واداری وزارت امور مهاجرین در حضور داشت مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی این وزارت، با خانم جیلیان تریکس، معاون کمیشنر ملل متحد در امور پناهنده گان، در دفتر کارش ملاقات نمود.
خانم ترکس از فراهم شدن زمینه کار و موجودیت علاقمندی به کار در افغانستان، اظهار خرسندی نمود.
موصوف  علاوه نمود که ما به استقلال افغانستان احترام داریم، UNHCR اداره غیر سیاسی است و کمکهایش را بی طرفانه ادامه میدهد.
وی همچنان اظهار داشت که به اساس معلو مات ایشان، شمار زیاد از افغانهای مهاجر در کشور های همسایه، علاقمندبرگشت به کشور هستند و باید شرایط لازم تعلیمی، صحی و سایر نیازمندیهای آنها فراهم شود.
محترم خروتی گفت که جنگ، عامل اصلی مهاجرت پایان یافته است، اما به اثر جنگهای گذشته و بی عدالتی رژیم قبلی، به همه عرصه ها زیان رسیده است و نهاد های علمی از ناحیه مادی و فکری صدمه دیده است و نیاز به غور و نوسازی دارد.
وی علاوه نمود که ملل متحد باید در تهیه اسناد مورد نیاز باشنده گی برای مهاجرین در کشور های میز بان کمک نماید، تا آنها از حقوق اساسی خود برخور دار شوند.
همچنان مولوی عبدالرحمن، معین مسلکی این وزارت گفت که مهاجرین افغان، برعلاوه کشور های همسایه، درشماری از کشور های اروپایی نیز از حقوق اساسی شان محروم اند و برای رسیده گی این مشکل به جلسات سه جانبه وچهار جانبه نیاز است.
وی علاوه نمود که وزارت امور مهاجرین، اداره خدمت گزار و از یک قشر مظلوم نماینده گی می نماید و موضوع مهاجرین باید از سیاست دور نگهداشته شود.
مولوی راشد از ملل متحد تقاضا نمود که برای عودت کننده ها به اندازه ای کمک نماید تا بعد از برگشت، زمینه کار نیز برای شان مساعد شود.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۱۰
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر دیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش از شهرک مهاجرین قلعه وزیر ولایت لوگر ديدن نمودند.
آقای راشد در این بازدید ضروریات شهرک یاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۸:۶
Background image

معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین با والی ولایت لوگر دیدار کرد

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی وکفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با هیأت همراهش با مولوی ضیاء الرحمن مدنی والی ولایت لوگر در دفتر کاری وی دیدار نمود.

در این دیدار مشکلات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۵۸
Background image

کفیل وزارت امور مهاجرین از آمریت امور مهاجرین ولایت لوگردیدن نمود

الحاج مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و کفیل وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با همراهی شماری از روسای مرکزی  در سفرش به ولایت لوگر از آمریت امور مهاجرین آن ولایت دیدن نموده مشکلات و. . .

بازگشت به خبر