دفتر استقبالیه از عودت کننده گان، درمیدان هوایی کابل، باحضور وزیر امور مهاجرین افتتاح شد.

anwari_morr
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۸ - ۲۰:۱۲
-

دفتر استقبالیه مشترک وزارت امور مهاجرین و IOM، از عودت کننده ها در میدان هوایی کابل، طی مراسمی به اشتراک الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور مهاجرین، افتتاح شد.
دفتر مذکور، هنگام خروج قوای امریکایی، خساره مند و از فعالیت بازمانده بود و در اثر تلاشهای ریاست حمایت حقوقی وزارت و به همکاری دفتر سازمان جهانی مهاجرت(IOM)، دوباره بازسازی، تجهیز و آماده عرضه خدمات برای عودت کننده ها شده است.
وزیر امور مهاجرین، حین افتتاح و باز دید از بخشهای دفتر مذکور، با قدر دانی از همکاری سازمان جهانی مهاجرت، در صحبت با محترم عدنان بغجتی، مسوول هماهنگی کمکهای آن سازمان گفت که با در نظر داشت وضعیت نامناسب عودت کننده ها، تقاضا داریم که مساعدت نقدی و خوراکی شما، از ناحیه کمیت و کیفیت افزایش یابد و همچنان بادر نظر داشت فواصل راه میان مرکز و ولایات، نیاز است که محلی برای بود و باش کوتاه مدت عودت کننده ها، خارج از محوطه میدان هوایی آماده شود و در این زمینه همکاری شمارا نیاز داریم.
عدنان بغجتی وعده کرد که تقاضا های مطرح شده را با مسوولین سازمان شریک می نماید.
به گفته الحاج غلام نبی داد خیل رییس حمایت حقوقی، در حال حاضر برای هر فرد عودت کننده به کمک سازمان یاد شده، مبلغ ۱۴۷ یورو، غذا و آب آشامیدنی توزیع وخدمات صحی عرضه می شود.
وی علاوه نمود که یک بخش دفتر مذکور برای کارمندان موظف وزارت و IOM و بخش دیگر برای استقبال عودت کننده ها مشخص شده است که در یک وقت، گنجایش حدود ۵۰۰ نفر عودت کننده را دارد.

تازه ترین خبر

دوشنبه ۱۴۰۳/۵/۱ - ۱۳:۴۵
Background image

تفاهم نامه همکاری با موسسه کنسرن در وزارت امور مهاجرین به امضا رسید

به ارزش ۲۰۰ هزار دالر امریکایی یک تفاهم نامه همکاری با موسسه کنسرن در وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان به امضا رسید.

به اساس تفاهم نامه یاد شده موسسه متذکره مبلغ فوق را در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۳۱ - ۱۴:۵
Background image

شماری از روسای مرکزی و کارمندان وزارت امور مهاجرین با معین مالی واداری دیدار های تعارفی ‏نمودند

شماری از روسای مرکزی و کارمندان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان با مولوی کلیم الرحمن معین ‏مالی و اداری جدید این وزارت دیدار های تعارفی نموده تقرر ایشان را تبریک گفتند.‏
آنان. . .
شنبه ۱۴۰۳/۴/۳۰ - ۱۴:۵۰
Background image

معین جدید مالی و اداری وزارت امور مهاجرین معرفی شد

به اساس حکم عالیقدر امیر المومنین مولوی کلیم الرحمن رییس پیشین تعلیم وتربیه محتسبین وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات توسط شیخ نور الحق انور رییس عمومی اداره امور به حیث. . .

بازگشت به خبر