پالیسی مهاجرت و پلان عمل کمک‌های زمستانی به مهاجرین و بیجاشدگان بررسی شد

sadam_morr
چهارشنبه ۱۳۹۸/۴/۲۶ - ۸:۳۱
ریاست اجراییه

پالیسی جامع مهاجرت و پلان عمل کمک‌های زمستانی برای مهاجرین و بیجاشده‌های داخلی امروز (سه شنبه، ۲۵ سرطان) در نشست کمیته اجرایی عودت‌کنندگان و بیجاشدگان تحت ریاست رییس اجراییه حکومت افغانستان به بحث گرفته شد.

دوکتور عبدالله عبدالله گفت که آماده‌گی‌ها به خاطر کمک و رسید‌گی به مشکلات و نیازمندی‌های مهاجرین و بیجاشدگان داخلی در ایام زمستان از همین حالا گرفته شود. نباید مسایل سیاسی روی این کار تأثیر بگذارد.
وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان پلان عمل کمک‌های زمستانی را به جلسه ارائه کرد. طبق این پلان، ۹۵۳۵۰ فامیل نیازمند کمک‌های زمستانی‌ است که بودجه آن مبلغ ۲۹.۳ میلیون دالر برآورد شده است.

این وزارت گزارش داد که نهادهای بین‌المللی ۱۷هزار فامیل را تحت پوشش قرار می‌دهند و برای بیشتر از ۷۸هزار فامیل دیگر پولی نیست. برای حل آن مبلغ ۳۷۵ میلیون افغانی ضرورت دارد.

دوکتور عبدالله عبدالله به وزارت‌های مهاجرین و مالیه هدایت داد که در هفته پیش‌رو مسأله بودجه پلان عمل کمک‌های زمستانی را در یک جلسه مشترک ارزیابی و امکان‌سنجی نمایند.

رییس اجراییه کشور از نهادهای بین المللی خواست که سهم بیشتر را در زمینهٔ تأمین نیازمندی‌ها و رفع مشکلات مهاجرین و بیجاشدگان در ایام زمستان بگیرند. در این برنامه، نمایندگان )یو ان اچ سی آر، هبی‌تات، اوچا، آی‌سی ام پی دی و دبلیو اچ اچ( حضور داشتند.

سید حسین عالمی و بلخی، وزیر مهاجرین وعودت‌کنندگان جزئیات پالیسی جامع مهاجرت را به جلسه مطرح کرد و گفت که این پالیسی یک تصور روشن را برای انسجام کارها و برنامه‌ها در امور مهاجرت ارائه می‌دهد.

اعضای جلسه پیشنهادات و ملاحظات‌شان را در باره بودجه، نحوه تطبیق، دیتابیس، برگشت مهاجرین، ادبیات و نقش نهادهای ذیربط داخلی در پالیسی جامع مهاجرت در میان گذاشتند. قرار شد که پس از بازنگری مجدد شامل آجندای شورای وزیران شود.

آقای بلخی در باره بیجاشدگان ولایت بدخشان در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر گفت که به آنان کمک‌های غذایی و غیر غذایی توزیع شده است.

رییس اجراییه کشور به وزارت شهرسازی و اراضی هدایت داد که برای جابجایی بیجاشدگان پریان، در ولایت‌های هم‌جوار زمین در نظر بگیرپ و آنان را انتقال دهد.

گرفته شده از صفحه ریاست اجرائیه

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت، با رییس اداره ملی امتحانات دیدارنمود

الحاج خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان، با آقای شیخ عبدالباقی حقانی، رییس اداره ملی امتحانات در دفتر کارش دیدار نمود.

رییس اداره ملی امتحانات ضمن ستایش از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱
Background image

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت در وزارت امورمهاجرین آغازشد

برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت کاری در بخش اداره و مدیریت برای کارمندان  وزارت امورمهاجرین و عودت کننده گان، بتاریخ ۵ ثور آغاز شد.

در محفلی که به همین مناسبت در تالار کنفرانس های وزارت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۳۲
Background image

نشستی پیرامون انتقال بیجاشده گان به محلات اصلی شان، در وزارت امورمهاجرین برگزارشد

نشستی با اشتراک نماینده های سازمان بین المللی مهاجرت، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امورپناهنده گان و دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، در وزارت امو رمهاجرین و عودت. . .

بازگشت به خبر